رئیس ستاد اربعین حسینی در پاسخ به الف: مشکلی برای زیارت سامرا و کاظمین وجود ندارد/ سه هزار خبرنگار داخلی و خارجی به عراق می رود

گروه اجتماعی الف،   3980715066

رئیس ستاد اربعین حسینی درباره زیارت سامرا و کاظمین به الف گفت: مشکلی وجود ندارد و زائران ایرانی نیز همه بیمه هستند.

رئیس ستاد اربعین حسینی در پاسخ به الف: مشکلی برای زیارت سامرا و کاظمین وجود ندارد/ سه هزار خبرنگار داخلی و خارجی به عراق می رود

به گزارش الف، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی در نشست خبری که امروز صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: مرز خسروی، بازگشایی شده و اتوبوس ها در حال رفت و امد هستند و وضعیت عراق، در حال حاضر مناسب است و طبق گزارشات، عمده ناآرامی‌ها در بغداد بوده که در حال حاضر نیز شرایطی آرام حاکم است و در کربلا و نجف امنیت برقرار است

وی تصریح کرد:  مراسم اربعین را با امنیت کامل برگزار کنیم، حال حاضر ۴ مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروی باز هستند.

ذوالفقاری افزود:  طبق اماری که داریم از اول صفر تا هفتم صفر تعداد چهارصد و نه هزار نفر از مرزها خارج شدند که افزایش خروج داشتیم که بیشترین خروج از مرز مهران است، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۰۸ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

رییس ستاد اربعین تاکید کرد: هفتاد و پنج درصد ظرفیت اتوبوس های کشور به اربعین اختصاص می یابد.

سردار ذوالفقاری رییس ستاد اربعین در پاسخ به خبرنگار الف: تا به این لحظه از سوی تروریست ها به صورت مستقیم، مشکلی برای زوار ما به وجود نیامده است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار الف در مورد امنیت عراق و اینکه ایا محدودیتی برای زائرین ایرانی وجود دارد، گفت: در حال حاضر امنیت عراق را سه مرجع، دولت عراق، ستاد اربعین که با مسوولیت سفیر ایران در عراق بوده و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح تامین میکنند.هرسه مرجع تاکنون هیچ گونه ابراز نگرانی برای امنیت در عراق نداشته اند و عراقی ها هم ابزار نگرانی در این خصوص نداشتند، ما همواره برای امنیت زائرین ایرانی خود تاکیدات بسیاری کرده ایم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای عراق، به دلیل وجود نیروهای امنیتی، در مقطعی برای زائران ایرانی معطلی به وجود آمد که کمیته امنیتی در داخل نجف برگزار شد و مشکل حل شد و زائران وارد عراق شدند.

وی ادامه داد: برای زیارت سامرا و کاظمین هم مشکلی وجود ندارد و زائران ایرانی نیز همه بیمه هستند.وزارت بهداشت باید تغذیه و مسایل بهداشتی را در عراق کنترل کند. هیچ مشکل و ودیعه ای برای حضور مشمولین خدمت وجود ندارد.
موکب های ایرانی تا دو سه روز پس از اربعین برقرار است، اما انتطارات باید متناسب با سفر منطقی باشد.

ذوالفقاری افزود:  سه هزار خبرنگار داخلی و خارجی به عراق می رود. ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده که نسبت به سال گذشته ۹۷ درصد افزایش صدور گدرنامه داشتیم و ۴۰۰ هزار برگ تردد صادر شده است. تا این لحظه بیش از سه هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل بار از کشور خارج شده و تا حدود ۶ هزار کامیون امکانات تغدیه را خارج خواهند کرد.