نتانیاهو طرح گسترش پدافند برای مقابله با «کروزهای ایرانی» را ارائه کرد

گروه جهان الف،   3980715002

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه امنیتی پیشنهاد داد برای مقابله با موشک‌های کروز ایران سامانه دفاع هوایی گسترد‌ه‌ای ایجاد شود.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه امنیتی این رژیم طرح گسترش قابل توجه سامانه‌های پدافندی با هدف مقابله با موشک‌های ایران، خصوصا موشک‌های کروز، را پیشنهاد کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از شبکه خبری صهیونیستی «کان»، گفته می‌شود که طرح پیشنهادی نتیانیاهو میلیاردها شکل (واحد پول رژیم اسرائیل) هزینه در بردارد. بنا بر این گزارش، تخصیص بخشی از بودجه این طرح، به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی موکول شده است.

قرار است بودجه این طرح از محل کاهش هزینه‌های نهادهای امنیتی و نظامی و یا از طریق کاهش بودجه بخش خدمات عمومی تأمین شود. به نوشته کان، در این میان کاهش بودجه خدمات عمومی، گزینه محتمل‌تری است.

نخست وزیر (رژیم) اسرائیل در روزهای گذشته و در جمع قانونگذاران صهیونیست در کنست، «ایران» را چالش امنیتی بزرگ خوانده بود.

وی در سخنان خود در حالی ایران را به حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد که تهران بارها هرگونه دست داشتن در این ماجرا را رد کرده است. نتانیاهو در این سخنرانی گفته بود برای نبرد با تهدیدهای فزاینده ایران میلیاردها «شکل» بودجه دفاعی نیاز است. 

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعضای کابینه عصر شنبه مطلع شدند که کابینه در یکشنبه برگزار می‌شود. رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته نوشتند که «افزایش تهدید ایران» عامل برگزاری این نشست است.

سرتیپ «درور شالوم» رئیس بخش تحقیقات در رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نیز درروزهای گذشته  با ادعای اینکه احتمال تقابل نظامی اسرائیل با ایران افزایش یافته است، گفت ایران «دشمنی بسیار پیچیده» است.