طالبان: تا رسیدن به توافق صلح به حمله به آمریکایی‌ها ادامه می‌دهیم

گروه جهان الف،   3980714214

به گفته یک سخنگوی طالبان، این گروه شبه نظامی تا زمان رسیدن به توافق صلح با آمریکا، حمله به نیروهای این کشور در افغانستان را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است: "تا زمانی که توافقی با آمریکا وجود نداشته باشد، ما به حملات علیه نیروهای آمریکایی ادامه خواهیم داد؛ همچنین با دولت کابل نیز به هیچ عنوان مذاکره نمی‌کنیم و در گذشته نیز چنین مذاکراتی را رد کرده‌ایم".

مذاکرات صلح میان طرف آمریکایی و هیأت طالبان، ماه پیش در پی یک انفجار در کابل که به کشته شدن یک نیروی آمریکایی منجر شد، متوقف شد؛ طبق این مذاکرات، مقرر بود نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را ترک کنند و طالبان متعهد شود که تروریست‌های خارجی با استفاده از خاک این کشور نتوانند فعالیت کنند.

از سوی دیگر، قرار است در راستای مذاکرات صلح افغانستان تعاملاتی بین دولت پاکستان و طالبان انجام گیرد اما دولت افغانستان، هیچ کدام از این تعاملات را مورد تایید نمی‌داند.

داوود سلطان‌زوی، مشاور سابق ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید کشورهایی که در مذاکرات صلح نقش ایفا می‌کنند، باید حس اطمینان در تعامل با دیگر طرف‌ها ایجاد کنند؛ او از تلاش‌های "موازی" جهت آوردن ثبات به افغانستان انتقاد کرده است.