کره‌شمالی برای ادامه مذاکره با آمریکا شرط گذاشت

گروه جهان الف،   3980714156

وزارت خارجه کره شمالی از شرط این کشور برای ادامه مذاکره با آمریکا خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد: پیونگ یانگ تمایلی به مذاکرات ندارد؛ مگر آنکه آمریکا سیاست خصمانه خود را در قبال این کشور متوقف کند.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی امروز در پی شکست مذاکرات میان نمایندگان دو طرف در شهر استکهلم سوئد به دلیل اصرر واشنگتن بر «مواضع گذشته» این کشور صادر شده است.

این در حالیست که «کیم یونگ جیل» (Kim Myong Gil) وزیر خارجه کره شمالی که ریاست هیأت نمایندگی مذاکرات امروز با آمریکا را برعهده داشت دیروز و تنها ساعاتی پس از آغاز مذاکره با طرف آمریکائی در این خصوص اعلام کرد: از اینکه آمریکا هیچ موضعی را برای مذاکره در این نشست مطرح نکرده است، مأیوس شدیم. اکنون آمریکا مسئولیت ادامه مذاکرات را برعهده دارد.

گفتنی است، مقامات کره شمالی و آمریکا بعد از بن‌بست چندماهه در مذاکره پیرامون خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره دیروز در حومه شهر استکهلم سوئد با یکدیگر دیدار کردند.

این نخستین مذاکرات کارگروه مشترک ۲ کشور بعد از دیدار کوتاهی بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه میلادی ژوئن در منطقه نظامی حائل بین ۲ کره، با یکدیگر داشتند.