جزئیات تازه از حادثه سقوط جرثقیل در پارک بسیج

گروه حوادث الف،   3980714138

جرثقیلی که روز گذشته در پارک بسیج واژگون شد، جزء شدید‌ترین حوادث سقوط جرثقیلی است که ۲ کشته و ۴ زخمی بر جای گذاشت.

جزئیات تازه از حادثه سقوط جرثقیل در پارک بسیج

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با میزان گفت: جرثقیل سقوط کرده در حادثه دیروز پارک بسیج، از نوع جرثقیل فوق سنگین متحرک (موبیل) بود. در سال‌های گذشته سقوط جرثقیل‌های ۳۰ تنی اتفاق افتاده بود، اما این جرثقیل ۱۶۰ تن وزن داشت و جزء بزرگ‌ترین عملیات‌های سقوط جرثقیل بود.

وی افزود: در سنوات گذشته، جرثقیل‌ها در محل‌های گود برداری واژگون می‌شدند و تلفاتی جز مصدومیت راننده نداشتند، اما این جرثقیل فوق سنگین در خیابان و به روی عابران پیاده و ماشین‌های سواری سقوط کرد.

ملکی ادامه داد: خوشبختانه این جرثقیل در محلی سقوط کرد که خیابانی فرعی و بن بست بود. در این بن بست تنها تاکسی‌ها حضور داشتند و تردد کمی در جریان بود. در غیر اینصورت احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: عملیات روز گذشته، تا ساعت ۵ بعدازظهر به طول انجامید، اما در همان یک ساعت اول مصدومان از خودرو خارج و به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی افزود: ۴ ایستگاه و ۳ جرثقیل آتش نشانی در عملیات شرکت داشتند، همچنین ۲ جرثقیل شخصی نیز در ادامه کار اضافه شدند.

ملکی در پایان با اشاره به مشکلات عملیات روز گذشته ادامه داد: در حین عملیات، مردم برای تماشای حادثه در محل جمع شده بودند و این مسئله جابه جایی جرثقیل را مشکل کرده بود که توسط پلیس، متفرق شدند.