علی‌عسکری: رسانه ملی باید هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را روایت کند

گروه فرهنگی الف،   3980714129

علی عسکری گفت: باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی خود و برنامه های شاخص را حفط کنیم.

علی‌عسکری: رسانه ملی باید هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را روایت کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم «تجلیل از مجاهدت های رسانه ای خانواده برون مرزی در خط مقابله با جنگ نرم» ضمن ادای احترام به شهدای رسانه گفت: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعین هستیم باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حرکت باشیم.

علی عسکری رئیس رسانه ملی گفت: سرعت، دقت، صحت و کیفیت را باید هنرمندانه ترکیب کنیم و خبرها را طوری بیان کنیم که کیفیت  فدای سرعت نشود و سرعت فدای کیفیت نشود؛ این کار هنرمندانه ما است که عقب نیفتیم.

وی ادامه داد: ما باید ابعاد جنگ رسانه ای بزرگ را بدانیم و عملیات روانی دشمن را درک کنیم تا بتوانیم برای بیان حقیقت به خوبی عمل کنیم  چرا که درک جنگ رسانه ای بسیار مهم است.

رئیس رسانه ملی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که تکثر رسانه ها حجم رسانه ها و تنوع رسانه ها موجب می شود که مرجعیت رسانه ما کاهش پیدا کند و البته برنامه ریزی شده که مرجعیت ما کاهش پیدا کند از این رو ما باید به طور جدی مرجعیت خود را حفظ کنیم.

روایتگر واقعیت ها هستیم

علی عسکری عنوان کرد: شما و ما روایتگر واقعیت ها هستیم از ظلم ها که به نیروهای ما می شود مانند مشکلی که برای مرضیه هاشمی پیش آمد و حتی زمانی که رئیس جمهور به نیویورک سفر کرد و جلوی خبرنگاران ما را می‌گیرند،باید روایت شود، اینها مظلومیت ما است .

وی افزود: مزاحمت هایی که برای دفاتر ما ، تبادلات ما، جابجایی وجوه ما اتفاق می‌افتد را باید روایت کنیم. به هرحال مزاحمت هایی که از جهت رسانه‌ای به ما وارد می شود را باید تبیین کنیم و ظلمهایی که به کشورهای مختلف مثل فلسطین و یمن و عراق می شود را باید روایت کنیم و حق آنها را ادا کنیم.

وی سپس خطاب به خبرنگاران و مدیران معاونت برون‌مرزی تاکید کرد: شما و ما روایتگر واقعیت‌ها هستیم. از ظلم‌ها و جفاها باید بگوییم؛ مزاحمت‌هایی که برای دفاتر و تبادلات ما می‌شود را باید روایت کنیم. هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را باید تبیین و روایت کنیم. در عین حال باید حماسه و قهرمانی‌های جریان مقاومت را برای دنیا روایت کنیم.

علی عسگری تاکید کرد: افول‌جبهه مقابل را هم باید روایت کنیم؛ امروز آمریکا در حال افول و فروپاشی است. شاهد قفل شدن سیاست‌های دشمن در منطقه هستیم و این نقطه بسیار مهمی است.

وی افزود:تکلیف آمریکا که مشخص است اما تعجب‌آور است که امروز اروپایی‌ها هم دنباله رو آمریکا شده‌اند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده و ماموریت رسانه‌ای ما تبیین این موقعیت است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نقل قولی از رئیس جمهور درباره قدرت ایران در مجامع بین‌المللی گفت: شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا به دنبال عکس یادگاری بود و رئیس جمهور ما با اقتدار این درخواست را رد کرد. این قدرت ایران است. همانطور که رهبری تاکید کردند امروز ما رئیس جمهور آمریکا را در حد تبادل پیام هم نمی‌دانیم.