بیگی: افتضاح خصوصی‌سازی چه بر سر باور مردم آورده؟/ ارز ۴۲۰۰ تومانی و به تاراج رفتن ۶۰ تن طلا از مصادیق بارز ظلم است

گروه اقتصادی الف،   3980714122 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همین سیاست واگذاری ثروت به مردم باید در خصوصی سازی انجام شود. سهام عدالت برای کاهش فاصله طبقاتی بود. آیا می دانید افتضاح خصوصی سازی چه بر سر باور مردم آورده است؟

افتضاح خصوصی‌سازی چه بر سر باور مردم آورده؟/ ارز ۴۲۰۰ تومانی و به تاراج رفتن ۶۰ تن طلا از مصادیق بارز ظلم است

به گزارش فارس، احمد علیرضابیگی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز یکشنبه (14 مهر 98) پارلمان ضمن تشکر از خدمات نیروی خدوم انتظامی و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: از این نیرو انتظار داریم با قربانیان جنایت های سازمان خصوصی سازی و مافیای پشت پرده آن با مدارا رفتار کند چرا که اگر کارگران هپکوی اراک روی ریل آهن سفره خود را پهن کرده و روی آن سنگ می گذارند و با آن می گریند و شریان شمال به جنوب را مسدود می کنند و دستور کنار زدن آنها می آید، این مدارا مورد انتظار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروی انتظامی بداند این طغیان کارگران معلول جنایت دیگرانی است که امیدواریم با رسیدگی قاطع دستگاه قضایی، طومار جنایتکاران و تاراجگران اموال عمومی در هم پیچیده شود.

دولت باید امید به تحریم ها را از دستور کار خارج کند

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید امید به تحریم ها را از دستور کار خارج کند، عنوان کرد: همانطور که رهبری فرمودند که قدرت داخلی باید تحریم ها را بی اثر کند، روسیه و چین با مشکلات تحریم روبرو هستند اما به قدرت داخلی خود تکیه کرده اند اما متأسفانه جریان غربگرا کشور را به مدت 6 سال معطل برجام کرد و به انتظار کرم غربی ها نشست و فرصت های بسیاری از دست رفت.

علیرضابیگی با بیان اینکه مشکل ما اروپا و غرب نیست، اظهار داشت: مشکل ما جریان داخلی است که تمام مشکلات کشور را به غرب گره زده است و ان شاءالله ملت ایران با رأی قاطع خود زمینه ظهور دولت جوان انقلابی را فراهم می کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی ضرورت واگذاری اقتصاد به مردم بیش از پیش احساس می شود، یادآور شد: حال که موضوع رانت‌های رنگارنگ و اختلاف طبقاتی ناشی از آنها و فسادهای مترتب بر آن از رهگذر محاکماتی که امروز از طریق دستگاه قضایی برگزار می شود، عیان شده است، بهترین زمان برای آغاز یک حرکت انقلابی برای واگذاری ثروت مردم به مردم است.

وی ادامه داد: از کسی پذیرفته نیست که بگوید مردم اقتصاد نمی دانند، بلکه مردم اقتصاد را بهتر از دولت و مجلس می شناسند و با آن صبح خود را شام کرده و ناملایمات اقتصادی را با پوست و گوشت خود حس می کنند و ارز 4200 تومانی جهانگیری و به تاراج رفتن 27 میلیارد دلار ارز و 60 تن طلا از مصادیق بارز ظلم فاحش است که امروز باید مسئولان بانک مرکزی در محاکم پاسخگو باشند البته مدعی اجرای دستور هستند و انگشت اتهام را به سمت رئیس جمهور می برند.

خرید تضمینی به فروش اجباری تبدیل شده است

علیرضابیگی در ادامه با اشاره به اینکه ارز 4200 تومانی باعث محاسبه غیردقیق قیمت تضمینی گندم می شود، عنوان کرد: خرید تضمینی به فروش اجباری تبدیل شده در حالی که برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان بود که اگر مشتری پیدا نشد به دولت محصولات را بفروشند اما دولت امروز با همین اشتباه فاحش در محاسبه قیمت، کشاورزان را وادار می کند گندم را به دولت بفروشند در حالی که خریداران در بازار داخلی و خارجی بهتر می خرد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم ادامه داد: کشاورزان هزینه های خود را بر اساس ارز بازار آزاد انجام می دهند اما خرید تضمینی با قیمت غیرواقعی و رانتی ارز جهانگیری محاسبه می شود.

یارانه هایی 45 هزار و 500 تومان می تواند به 6 برابر افزایش یابد

وی ادامه داد: 14 میلیارد دلار در بودجه سال 98 برای تأمین کالاهای اساسی مردم منظور شده است که دولت حاضر به ایجاد سامانه توزیع نیست. گرانی سرسام آور کالاهای اساسی به مردم تحمیل شده و صف های طولانی ایجاد شد. این 14 میلیارد دلار معادل 160 هزار میلیارد تومان یعنی 5 برابر منابع هدفمندی یارانه ها است. یارانه هایی که هنوز 45 هزار و 500 تومان است در حالی که می تواند به 6 برابر افزایش یابد.

قاچاق روزانه 20 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل/ یک پنجم تولید سوخت کشور قاچاق  می‌شود

علیرضابیگی در ادامه با بیان اینکه آثار وحشتناک اقتصادی غیرواقعی خود را در قاچاق روزانه 20 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل نشان می دهد، عنوان کرد: یک پنجم تولید سوخت ما قاچاق می شود و سوالی در این خصوص از وزیر پرسیدیم که به کمیسیون آمد اما نتوانست توضیح قانع کننده دهد. مستندی در صداوسیما نشان می داد در ساحل خلیج فارس، سکوها و مخازن عظیم و لوله های متعدد از زیر دریا گازوئیل را به وسط دریا انتقال می دهد و کشتی های خارجی مملو از گازوئیل ایرانی شده و می رود که قاچاق است چطور باور کنیم وزارت کشور هیچ اطلاعی ندارد و توضیحی هم نمی دهد. وزیر کشور البته ترجیح داد سوال به صحن ارجاع شود که گذشت زمان و پایان عمر مجلس دهم مانع از آشکار شدن عوامل این ظلم فاحش شود.

این نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: همین سیاست واگذاری ثروت به مردم باید در خصوصی سازی انجام شود. سهام عدالت برای کاهش فاصله طبقاتی بود. آیا می دانید افتضاح خصوصی سازی چه بر سر باور مردم آورده است؟ دولت مقید به این نباشد که اگر این کار را انجام دهد تقلید از احمدی نژاد خواهد بود. اکنون دولت روحانی فرصت بسیاری را از دست داده و خسارات زیادی به کشور وارده کرده است.

 تصور نکنید با پایان مجلس همه چیز تمام می شود

وی در ادامه با بیان اینکه لغو طرح شبنم، عرضه کالای قاچاق را در بازار میسر کرد، عنوان کرد: عدم اهتمام به استقرار یارانه ها، بی توجهی به مسکن مهر، حذف کارت سوخت که صرفا برای اینکه ابداع آن از طریق احمدی نژاد بود از مصادیق ظلم در حق ملت ایران است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سه سال پیش 50 نفر از مردم آذربایجان در ایام صفر عازم زیارت امام رئوف(ع) بودند اما همه کاری برای لاپوپوشانی انجام شد و استیضاح انجام نشد در حالی که در موارد مشابه کمتر از 6 ماه رسیدگی می شد. تصور نکنید با پایان مجلس همه چیز تمام می شود.