حقیقت پور: در مجلس باید منطق حاکم باشد نه صدای بلند

گروه سیاسی الف،   3980714014

منصور حقیقت پور با بیان اینکه رفتار مجلسی ها در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد، گفت: اتهام زدن، داد زدن، تهمت زدن آن هم از تریبون باز مجلس کج‌سلیقگی است. بهتر است ادب و اخلاق را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، می گویند «حرمت امامزاده با متولی آن است»؛ جمله ای که گویی برخی نمایندگان پارلمان به آن اعتقادی ندارند که این روزها گاه و بیگاه با ادبیاتی تند و پرحاشیه فضای مجلس را به سمت تنش می برند. رفتارهایی که به محل انتقاد بسیاری تبدیل شده به طوریکه منصور حقیقت پور نماینده اردبیل در مجلس نهم هم آن را دون شان مجلس خوانده و می‌گوید: "مجلس محل منطق بلند است نه صدای بلند."

منصور حقیقت‌پور درباره بروز اتفاقات اخیر در مجلس با بیان اینکه  انقلاب اسلامی بر پایه تلاشی فرهنگی و اخلاق کاریزماتیک امام امت و مقام رهبری شکل گرفت به خبرآنلاین گفت: طبیعی است که استمرار و بقای آن هم بر پایه تداوم همین فرهنگ و اخلاق خواهد بود.

در مجلس باید منطق بلند حاکم باشد نه صدای بلند

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی مجلس را با میدان بارفروشی اشتباه گرفته‌اند، ادامه داد: نمی‌خواهم خدای نکرده به میدان بارفروشی اهانت کنم بلکه قصدم این است که در میدان بارفروشی ممکن است صحبت کردن با صدای بلند باعث شود جنسی به فروش برسد ولی در مجلس باید منطق بلند حاکم باشد نه صدای بلند، مردم از مجلس انتظار رفتار و گفتار حکیمانه دارند و این دقیقا همان خواسته مقام معظم رهبری از نمایندگان است.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه رفتار حکیمانه در ظرف بی ادبی و بی اخلاقی نمی گنجد، افزود: به طور حتم اگر رفتار حکیمانه در ظرف بی ادبی ریخته شود اقدامی بی برکت خواهد بود به عبارتی تبدیل به حرف بی حساب و کتابی می شود که از زبان نماینده آن هم در کسوت روحانی خارج می شود.

حقیقت پور ادامه داد: به نظر می رسد بسیاری از افرادی که اقدام به درشت و بلند صحبت کردن و بی احترامی در مجلس می‌کنند باید قبل از ورود به مجلس یک دوره کلاس اخلاق اسلامی بروند. یادمان نرود در این مجلس شخصیت‌های برجسته و اصیلی همچون شهید بهشتی ها، آیت‌الله مشکینی‌ها و مدرس‌ها آمدند و رفتند. واقع امر آن است که آنچه در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد رفتار حکیمانه و منطق بلند قانون است والا اتهام زدن، داد زدن، تهمت زدن آن هم از تریبون باز مجلس کج‌سلیقگی است.

عده ای فکر می کنند با داد زدن می توانند حرف خود را به مردم منتقل کنند

وی با بیان اینکه نمایندگان و به ویژه عزیزان روحانی ما نباید آغشته به این گرفتاری های سوء اخلاقی شوند، تاکید کرد: متاسفانه گروهی از افراد بر این باورند که با در دست گرفتن بلندگو و داد و فریاد کردن و کارهایی از این سنخ در صحن مجلس می توانند حرف خودشان را به مردم منتقل کنند اما واقعیت این است که قدری در گمراهی هستند، این افراد اگر بر اخلاق اسلامی و دستاوردهای بلند آن تکیه کنند به طور قطع حرف شان به شکل موثرتری در جامعه شنیده می شود.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: رفتارهای تند و توام با قلدری و درشت صحبت کردن در منطق پارلمان و کلیت نظام جایی ندارد، امیدوارم در وهله نخست بفهمیم  از کجا آمدیم و این انقلاب چطور ما را بزرگ کرده و در ادامه ارزش ها و مبانی انقلاب را فراموش نکنیم. بهتر است ادب و اخلاق را که از ابزارهای بسیار قوی توسعه اسلام بوده را مد نظر قرار داده و از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.