سازمان حمایت: افزایش قیمت شیرخام ارتباطی با تغییر هزینه‌های تولید ندارد

گروه اقتصادی الف،   3980713180 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان درباره افزایش قیمت محصولات لبنی گفت:قیمت شیرخام ارتباطی با تغییر در هزینه های تولید ندارد.

سازمان حمایت: افزایش قیمت شیرخام ارتباطی با تغییر هزینه‌های تولید ندارد

به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رستمی با بیان اینکه تامین بخش عمده ای از نهاده های اصلی خوراک دام و طیور شامل کنجاله سویا،ذرت و جو از محل واردات با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی ،تنظیم بازار و تعادل در بازار نهاده های خوراک دام و طیور در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس افزایش قیمت محصولات دام و طیور عمدتا ناشی از عملکرد مؤلفه های بازار(عرضه و تقاضا) است.

رستمی با اشاره به اینکه قیمت سبوس گندم به عنوان یکی از نهاده های فرعی در بهای تمام شده شیر و گوشت قرمز تاثیر چندانی ندارد گفت: مقرر شد تا سبوس گندم به ازای هرکیلوگرم ۱۰.۰۰ تومان به دامداران واگذار شود.

وی تصریح کرد:بر اساس اطلاعات این سازمان و با توجه به پشت سر گذاشتن ایام مناسبتی مانند عید قربان و ایام عزاداری محرم و به دلیل افزایش نسبی تولید،قیمت دام زنده به ویژه دام زنده سنگین در بازار نزولی شده است و متناسب با آن قیمت گوشت قرمز نیز روند نزولی دارد.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان با بیان این مطلب که با توجه به افزایش تقاضا در نیمه دوم سال از یک سو و افزایش تقاضای شیرخام برای تولید محصولاتی همچون شیرخشک و ... با ماندگاری بالا، قیمت شیرخام در بازار افزایشی شده است افزود: این موضوع ارتباطی با هزینه های تولید ندارد.