افتتاح موزه دخانیات با حضور شهردار تهران

گروه فرهنگی الف،   3980712093 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ظهر امروز (۱۲ مهرماه) با حضور شهردار تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر موزه دخانیات افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در ادامه تهرانگردی خود به شرکت دخانیات ایران رفت و با حضور مدیرعامل این شرکت موزه دخانیات را افتتاح کرد و با بیان این که این تهرانگردی در راستای بازشناسی هویت تهران است، گفت: این بازدید بهانه‌ای است که ارزش‌های تهران را یک بار دیگر یادآوری و آن را عرضه کنیم و آثار آن را مجددا به مردم بشناسانیم.

شهردار تهران با اشاره به این که امروز شرکت دخانیات که از قدیمی ترین کارخانه‌های کشور است وقدمت آن به پهلوی اول بازمی‌گردد موزه‌اش را افتتاح کرد،اظهارکرد: کارخانه دخانیات در زمینه اقتصاد و توسعه صنعت نقش زیادی داشته و حالا تلاش کرده است که هویت و عقبه خود را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه دخانیات گفت: به واسطه خروج صنعت از شهر مکان‌های این چنینی که بخشی از هویت شهر هستند ایجاد می‌شود و می‌توان از این فرصت‌ها برای توسعه فرهنگ استفاده کرد.

شهردار تهران با بیان این که افتتاح موزه دخانیات سرآغاز همکاری‌های بیشتر با شرکت دخانیات است، گفت: ایجاد فضاهای این چنینی که باعث شناخت بیشتر شهر می‌شود و افزایش معرفت و حفظ تعلق مردم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در دنیای امروز بحث اقتصادی مبتنی بر فرهنگ مطرح است. اگر اقتصاد شکوفا شود می‌توان جاذبه‌های شهر را افزایش داد و در شرایط سخت یکی از منطقی‌ترین راه‌های توسعه استفاده از همین روش است.

حناچی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های صنعتی موجود در شهر استفاده کنیم، در مورد سرانجام تبدیل کارخانه سیمان به موزه گفت: تلاش می‌کنیم که با جلب نظر ذی‌نفعان و سرمایه گذاران این فضاها را توسعه دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به ایسنا در مورد سرانجام کارخانه سیمان گفت: کارخانه سیمان معارض دارد اما تا پایان سال مشکلاتش را حل می‌کنیم.

در این بازدید احمد مسجدجامعی و آرش میلانی - اعضای شورای شهر تهران - حضور داشتند.