رئیس دانشگاه آزاد: باید با تمام وجود از عفاف و حجاب دفاع کنیم

گروه اجتماعی الف،   3980712012 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه نباید از هویت ملی دینی غافل شد گفت: باید با تمام وجود از هویت ملی یعنی عفاف و حجاب دفاع کنیم.

به گزارش مهر، محمدمهدی طهرانچی عصر پنجشنبه در دومین نشست هیات های مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور که به میزبانی واحد رودهن شهرستان دماوند برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه مسئله فقط حجاب نیست اظهار داشت: دشمن برای از بین بردن عفاف در دانشگاه ها خیمه زده است.

طهرانچی با بیان اینکه یکی از کانون‌های مهم تربیت اخلاقی و اعتقادی و یکی از جلوه‌های ورودی اجتماعی و تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود هیئت‌های مذهبی است گفت: اگر واحدهای دانشگاهی ما هیئت‌های مذهبی فعال نداشته باشند، یعنی بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به تعلیم و تربیت در آن واحد تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه حجاب به‌عنوان یک بروزی از بحث حیا و عفاف است افزود: مسئله حجاب در دانشگاه‌ها مطرح است و ما بایستی با تمام وجود از هویت ملی یعنی عفاف و حجاب دفاع کنیم و فکر نمی‌کنم دانشجویی باشد که از هویت ملی دینی غافل باشد لذا در دانشگاه‌ها عفاف مهم‌تر از حجاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور که کانون تعلیم و تربیت است به جدیت و مصرانه، مفاهیم آراستگی اخلاقی فکری و ظاهری رو داشته باشیم اظهار داشت: آن‌هایی که از عفاف و حجاب فاصله گرفتند غفلت می‌کنند و عواقب بدی در انتظار این‌گونه برخوردها است.

وی با بیان اینکه باید در سال تحصیلی جدید تمامی همکاران باید به امر عفاف و حجاب توجه مضاعف داشته باشند گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) دو نهاد علم در کشور شکل گرفت و موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه ترویج یافت؛ کارکرد دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه داد اما هنوز نمی توانیم بگوییم که دانشگاه تحول کامل را پیدا کرده چرا که همچنان ریل دانشگاه ریلی است که غرب دنبال می کند.