شیرین‌سازی آب دریا در نوار ساحلی کشور توسعه می‌یابد

گروه اجتماعی الف،   3980711145

معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو با اشاره به روش‌های مختلف تامین آب شرب مورد نیاز در شهرها و روستاها گفت: طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در نوار ساحلی کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی برازجان اظهار داشت: در نقاط مختلف کشور مسائل و مشکلاتی در حوزه تامین آب وجود دارد که باید برای رفع این مشلات تلاش لازم انجام شود.

وی مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و ادامه داد: وزارت نیرو وظیفه دارد آب مطلوب و به اندازه کافی در اختیار مشترکان و شهروندان در شهرها و روستاها قرار دهد و در این راستا برنامه‌های مهمی داریم.

معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای کشور استفاده از روش شیرین‌سازی آب دریا است که این طرح‌ها را حمایت می‌کنیم.

وی آبشیرین‌کن را بهترین راهکار تامین آب در استان بوشهر دانست و اضافه کرد:‌ طرح‌های مختلف و متعدد آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر در کنارسواحل اجرایی شده است.

تقی‌زاده خامسی یکی دیگر از مسائل مهم در استان بوشهر را تکمیل و توسعه سدها عنوان کرد و افزود: با تکمیل پنج سد در دست ساخت استان بوشهر، ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب به ظرفیت تامین آب استان بوشهر سالانه افزوده می‌شود.

وی از تلاش و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب نوسازی شبکه آبرسانی در کشور خبر داد و افزود: از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های آبرسانی در سطح استان بوشهر استفاده می‌شود.