دلیل بی اعتباری محمدبن سلمان در بین شاهزادگان سعودی

گروه جهان الف،   3980711022 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی شاهزادگان و نخبگان تجاری حاکم عربستان سعودی پس از بزرگترین حمله به زیرساخت‌های نفتی این کشور(آرامکو) از رهبری محمد بن سلمان ولیعهد کنونی ابراز ناامیدی کرده اند.

خبرگزاری رویترز نوشت: حملات پهپادی گروه انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو، به گفته برخی دیپلمات های ارشد و شاهزاده های با نفوذ سعودی، موجب شده بیش از ۱۰ هزار شخصیت و شاهزاده خاندان آل سعود در مورد توانایی ولیعهد این کشور در دفاع و رهبری بزرگترین صادرکننده نفت در جهان ابراز شک و تردید کنند.  

به گزارش ایرنا، این حملات همچنین موجب نارضایتی برخی محافل نخبه و نزدیک به خاندان آل سعود شده است که معتقدند بن سلمان به دنبال چنگ زدن به قدرت به هر نحوی است.

برخی این افراد در مصاحبه با رویترز گفته اند که این رویداد (حملات به تاسیسات نفتی) موجب افزایش انتقادات در مورد سیاست های ضد ایرانی ولیعهد در میان شاهزادگان خاندان آل سعود شده است.

یکی از شاهزادگان با نفوذ در حاکمیت آل سعود به رویترز گفت: اگرچه اعتبار بن سلمان میان نخبگان کشور به شدت کاهش یافته است اما با این وجود وی همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

بن سلمان ولیعهد سعودی در آخرین مصاحبه خود با شبکه سی بی سی گفت: در حال حاضر دفاع از عربستان سعودی به دلیل وسعت پادشاهی و میزان تهدیدات با آن دشوار است.

وی افزود: برطرف کردن همه این تهدیدات بسیار چالش برانگیز است.