این موشکها سامانه‌های دفاعی آمریکا را به چالش می‌کشند

گروه جهان الف،   3980711005 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های بین‌المللی در تحلیل‌هایی نوشتند که موشک‌های بالستیک جدید فرا صوت چین نه تنها سامانه‌های دفاعی آمریکا را به چالش می‌کشند، بلکه می‌توانند با دقت به اهداف نظامی دیگری در منطقه اصابت کنند.

به گزاش  فارس، رسانه‌های بین‌المللی رژه ارتش چین در روز ملی این کشور در یکم اکتبر به ویژه  نمایش انواع موشک‌های بالستیک را تهدیدی  علیه ارتش آمریکا و سامانه‌های دفاع موشکی این کشور برشمردند.

به نوشته وبگاه  انگلیسی «جینز دیفنس»، ارتش جمهوری خلق چین بیش از 15000 پرسنل نظامی، بیش از 160  فروند هواپیما و  580 تجهیزات نظامی را در یک رژه قدرتمند به نمایش گذاشت.

موشک‌های بالستیک فراصوت چین سامانه‌های دفاعی آمریکا را به چالش می‌کشند

جینز دیفنس نمایش قدرت چین با ارائه چند موشک اتمی راهبردی چون انواع موشک‌های بالستیک قاره پیما از نوع «دانگ‌فنگ» 5، 31 و 41 را قابل توجه ارزیابی کرد.

این وبگاه نوشت، اگرچه زرادخانه اتمی چین به مراتب کوچکتر از روسیه و آمریکاست، اما رشد قابل توجهی داشته است. رشد فزاینده زرادخانه موشکی چین تهدید علیه آزادی عملیاتی ارتش آمریکا به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین طی سخنرانی در هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین گفت، هیچ نیرویی نمی‌تواند ملت چین را به لرزه درآورد و از پیشرفت این کشور ممانعت کند.

روزنامه «چایانا مورنینگ پست» نیز چند روز قبل به نقل متخصصان نظامی نوشت، موشک‌های بالستیک جدید فرا صوت چین نه تنها سامانه‌های دفاعی ایالات متحده را به چالش می‌کشد، بلکه می‌تواند با دقت بیشتری به اهداف نظامی در ژاپن و هند اصابت کند.

این ارزیابی پس از آن انجام شد که مجله «دیپلمات» چاپ ژاپن گزارش کرد که یگان موشکی چین اواخر سال گذشته دو آزمایش را با موشک‌های جدید فراصوت «دانگفنگ -17» انجام داد.

 

به گفته آگاهان نظامی در مقایسه با موشک‌های بالستیک معمولی، کلاهک‌های موشک دانگفنگ- 17 می‌توانند با سرعت بسیار بیشتر، پرواز در ارتفاع پایین‌تر و مسیرهای کمتر قابل ردیابی حرکت کنند. این باعث می‌شود تا سامانه‌های دفاعی زمان کمتری را برای رهگیری داشته باشند.

به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، هر دو آزمایش موشکی چین موفقیت آمیز بودند و  موشک دانگفنگ- 17 تا سال 2020 عملیاتی می‌شود.

«آنتونی وونگ دونگ» تحلیلگر نظامی مستقر در ماکائو  در این زمینه گفت، موشک‌های جدید چین می‌توانند سامانه ضد موشکی آمریکا موسوم به «تاد» را نابود کنند.