انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از گرانی‌ها/ مشکل امروز تحریم‌های دشمنان نیست

گروه سیاسی الف،   3980710189 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات شدید جامعه گفت: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و گرانی مشکل جدی مردم است، اگر امروز فقیر وجود دارد به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: عدالت و رعایت حقوق باید در جامعه اسلامی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه مدیران جامعه باید حقوق افراد جامعه را عملی کنند، افزود: جامعه اسلامی باید از فقر، ظلم و جهل خالی باشد چراکه وجود این مسائل در جامعه سبب ایجاد مشکلات دیگر می‌شود، در جامعه اسلامی هرکس باید زندگی نسبتاً مرفهی داشته باشد و اگر طبق دستورات اسلامی عمل شود فقری باقی نخواهد ماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات شدید جامعه بیان کرد: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و گرانی مشکل جدی مردم است، اگر امروز فقیر وجود دارد به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: مسئولان باید به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند چراکه در اعتماد مردم تأثیر دارد، همه تلاش‌ها باید برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت در جامعه باشد، خوشبختانه از نظر منابع و امکانات مشکلی در کشور نداریم، نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم بیندازیم بلکه باید مدیریت را اصلاح کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه برای اجرای قوانینی که تصویب می‌شود نظارت دقیق وجود داشته باشد، گفت: مردم صاحب اصلی نظام هستند و با دادن جان و مال و خون خود نظام اسلامی را با رهبری امام راحل به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: مسؤولیت انسان طعمه‌ای برای کسب مال نیست بلکه امانتی الهی است که باید در رعایت امانت کوشا باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه رباخواری مضرات و مفاسد فراوانی برای جامعه دارد، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید مقابله جدی با رباخواری در کشور انجام دهد، بنای انقلاب این است که دستورات دین در امور کشور اجرایی شود، یکی از موارد ربا دیرکردهای بانک‌هاست و با وجود تذکرات مکرر مراجع و بزرگان و حتی مخالفت برخی از نمایندگان مجلس هنوز شاهد هستیم که بانک ها کار خود را انجام می‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مشکل امروز تحریم های دشمنان نیست، مسئولان باید تلاش کنند مشکلات حل شود، کشور به نظارت دقیقی نیاز دارد تا برخی افراد با گرانفروشی مردم را دچار مشکل نکنند.