احتمال لغو طرح پرحاشیه در تهران

گروه اجتماعی الف،   3980710028 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا به اهداف خود نرسیده است،‌ گفت: تصمیم در مورد ادامه اجرای طرح بر عهده شورای عالی ترافیک تهران است.

محد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، در باره اجرای طرح جدید آلودگی هوا اظهار داشت: نقدهای زیادی به اجرای این طرح وارد است و بر اساس برخی بررسی‌ها کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح جدید میسر نشده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور مخالفت‌هایی بر اجرای این طرح داشته است، گفت:‌ اظهارات مسؤولین راهور نشان می‌دهد پلیس از رأی به طرح ترافیک جدید پشیمان شده است هر چند در شورای عالی ترافیک پلیس اجرای طرح را قبول کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت به پلیس و شهرداری بدهی‌های زیادی به دلیل عدم واریز مبالغ جریمه‌ها نداشته است گفت: در مورد ادامه طرح ترافیکی جدید شورای عالی ترافیک باید تصمیم‌گیری کند که شورای شهر عضو آن نیست البته اگر تصمیم اعضای شورای عالی بر لغو طرح باشد، طرح کاهش در تهران اجرایی نمی‌شود.

سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد طرح ترافیک جدید اظهارداشت: این طرح باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک نشده و همچنین مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی از ارسال نامه‌ای به شهرداری خبر داد و گفت: مشکلات را در این نامه توضیح داده‌ایم و صراحتاً اعلام کرده‌ایم که این طرح مشکل ترافیک تهران را برطرف نکرده است ضمن آنکه باعث ایجاد گره ترافیکی شده است.

همچنین محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران درباره این موضوع تأکید کرد: طرح جدید ترافیک تهران با امضای اعضای شورای عالی ترافیک است و پیشنهاداتی که برای تغییر در این طرح باشد را با جان و دل می‌پذیریم.