چه موقع واکسن آنفلوانزا تزریق کنیم؟

گروه سلامت الف،   3980710015 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه‌های حساس ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است.

به گزارش ایرنا، دکتر امام بخش قائدی روز سه شنبه افزود : زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا ۱۵ شهریورماه  تا ۱۵ مهر ماه است و گروه‌های حساس در این زمان اقدام به تزریق واکسن کنند.
وی ادامه داد: آنفولانزا یا گریپ (Grippe) از جمله شایع‌ترین بیماری ویروسی در فصل سرما است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و به شدت مُسری است.
قائدی یادآور شد:  بالاترین سطح ایمنی پس از تزریق واکسن آنفولانزا حدود چهار هفته پس از تزریق حاصل می‌شود و تنها گروه‌های پرخطر باید با تجویز پزشک، واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.
وی  تاکید کرد: گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۶ ماه، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و دیابتی، بیماران قلبی عروقی، کبدی، کلیوی و بیماران شیمی درمانی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یادآوری کرد با تزریق این واکسن از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نمی‌شود و فقط می‌تواند فرد را از ابتلا به بیماری آنفولانزا مصون دارد.
قائدی گفت: برای تزریق این واکسن باید با پزشک متخصص یا داروساز مشورت شود و این واکسن برای کسانی که قبلاً به آن حساسیت نشان داده اند توصیه نمی‌شود.