واکنش چین به اتهام‌زنی ترامپ درباره دادن پول به پسر بایدن

گروه جهان الف،   3980708153

دولت چین اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرداخت 1.5 میلیارد دلار به پسر «جو بایدن» از سوی پکن را «اتهام‌زنی کاملا نادرست» خوانده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه چین به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه پسر معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا از چین پول گرفته است، واکنش تندی نشان داده است.

در حالی که جنجال‌ها درباره «اوکراین گیت» و شروع روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «هانتر بایدن» پسر جو بایدن از پکن پول گرفته است را رد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در این باره گفته است: «همه این اتهام‌ها، کاملا نادرست هستند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که جنجال‌ها درباره درخواستش از همتای اوکراینی برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش شدت گرفته است، هفته گذشته مدعی شد که چین به پسر بایدن پول داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود که هانتر بایدن در قالب یک صندوق از چین مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار دریافت کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به جنجالهای اخیر پیرامون افشای مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنکسی» رئیس جمهور اوکراین در چند توئیت نوشت: «مثل هر آمریکایی، من هم مجاز به دیدار با شخص اتهام‌زننده به خود هستم، مخصوصا که به او افشاگر هم می‌گویند، کسی که یک مکالمه خوب با یک رهبر خارجی را به صورت کاملا نادرست و به شیوه‌ای فریبکارانه ارائه کرده است».

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد.

هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد.

هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.