درازهی: جلوی ساخت فیلمی چون «شبی که ماه کامل شد» گرفته شود!

گروه سیاسی الف،   3980708090 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد و صداوسیما بدانند که حضور ارزشمند رهبری در سیستان و مهمان‌نوازی مردم بلوچ می‌تواند به فیلمی ارزشمند بدل شود که مثل فیلم‌های «روز صفر و شبی که ماه کامل شد» چهره خشنی از مردم قوم بلوچ نشان نمی‌دهد. باید جلوی ساخت چنین فیلم‌هایی گرفته شود.

درازهی: جلوی ساخت فیلمی چون «شبی که ماه کامل شد» گرفته شود!

به گزارش ایسنا، محمدباسط درازهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از مقام معظم رهبری به علت تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو جهت تکمیل راه‌آهن چابهار – زاهدان تشکر می‌کنم و درخواست می‌کنم که مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای برگزاری یک دوره پنج ساله دیگر جهت مهار آب‌های مرزی داده شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه به علت مبارزه با فساد، اظهار کرد: از مدیر کل دادگستری حوزه انتخابیه‌ام هم تشکر می‌کنم زیرا ایشان اعلام کرده‌اند که اهل مدارا با فساد نیستند و در قضاوت‌هایشان به هیچ وجه مسائل قومی، نژادی و زبانی را با مسائل قانونی مخلوط نمی‌کنند. مدارا با شهروندان نیز همواره مدنظر خواهد بود.

درازهی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساله کولبری در استان گفت: باید با مافیای سازمان یافته مقابله شود، اما کسانی که با جابه‌جایی چند لیتر سوخت و کولبری در مرز با مشقت زندگی را می‌گذرانند نباید برخوردی خشن و بی‌رحمانه داشت این شغل‌ها قاچاق سازمان یافته محسوب نمی‌شوند.

وی در ادامه خطاب به رییس دستگاه قضا گفت: با افرادی که به عقاید و ارزشهای شهروندان توهین کرده و وحدت را گلدمال می‌کنند جدا برخورد کنید تا انسجام اجتماعی به تهدید بدل نشود. کنترل مدبرانه بر فضای مجازی تا تخریب آن نباید منجر به ناامیدی از کارگزاران نظام شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به فیلم‌هایی که چهره قوم بلوچ را خشن معرفی می‌کند واکنش نشان داد و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که جلوی چنین فیلم‌هایی گرفته شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از فیلم‌سازانی حمایت کنید که راغب به تولید فیلم از ارزش‌های استان ما هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد، صداوسیما و فیلمسازان بدانند که حضور ارزشمند رهبری در سیستان و بلوچستان و مهمان‌نوازی مردم بلوچ می‌تواند به فیلمی ارزشمند بدل شود که مثل فیلم‌های «روز صفر و شبی که ماه کامل شد» چهره خشنی از مردم قوم بلوچ نشان نمی‌دهد.

درازهی ضمن قرائت چندین بیت از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: مطالعه عمیق تاریخ کمک می‌کند که فیلم‌هایی با محتوای رشادت‌های مردم بلوچ از میرچاکر گرفته تا رستم و سهراب، تصرف هند، مقابله با هجوم انگلیس و پرتغال حمله به ایران و مخصوصا مهمان‌نوازی این قوم بسازیم.

وی در پایان با اشاره به مطالبات مختلف مردم حوزه انتخابیه‌اش و با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به سیستان و بلوچستان از حسن روحانی خواست که مطالبات مردم را به طور جدی پیگیری کنند.