رحمانی: هیچ بازنشسته‌ مشغول به کاری در وزارت صنعت نداریم

گروه اقتصادی الف،   3980708058 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که هیچ فرد بازنشسته‌ای مشغول به کاری در این وزارت خانه نیست.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس و در پاسخ به سوال موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر صنعت در خصوص علت اصرار به استمرار حضور بازنشستگان در وزارت صنعت گفت: یکی از وزارت خانه‌هایی که قانون منع به کار گیری بازنشستگان را تمام و کمال اجرا کرد وزارت صنعت است من هم خودم قائل به این موضوع بودم و هم آن را یک تکلیف قانونی قابل اجرا می‌دانستم.

وی افزود: از روز اولی که قانون ابلاغ شد، ۸ معاون وزارت صنعت مشمول آن می‌شدند و ما این ۸ این معاون را یکجا تسویه کردیم. خیلی سخت است که ارگان یک وزارت خانه همه بروند اما ما این‌کار را انجام دادیم این کار همزمان با روزهای آغازین مسئولیت من بود ولی با اراده و عزم قاطع قانون را پیش از  اتمام مهلت ۶۰ روزه مجلس اجرا کردیم.

وی با بیان این که ۱۷ نفر در رده‌های مدیریتی وزارت صنعت تسویه شدند، تصریح کرد: تا امروز هم در خود ستاد وزارت خانه سازمان‌های تابع و توسعه‌ای و معاونت‌ها هیچ بازنشسته‌ای نیست که ادامه خدمت دهد، می‌ماند شرکت‌هایی که در آن سهام داریم که در مورد آنها هم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استعلام و براساس آن عمل کردیم. در کمیسیون‌های صنایع و اصل ۹۰ نیز به این امر پاسخ دادیم.

وزیر صنعت ادامه داد: در شرکت‌های زیرمجموعه ایدرو که شامل این قانون نمی‌شود هم ۶۲ نفر بازنشسته بودند که تسویه کردند. زیرا سیاست ما جوان گرایی است و این را در انتصابات رعایت کردیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: من خودم نسبت به اجرای این قانون حساس بودم و افراد را دانه دانه بررسی کردم در مورد فردی که گفته می‌شود عضو موظف هیئت عامل ایدرو است طبق قانون ۶۵ سال و ۳۵ سال خدمت باید رعایت شود که در مورد آن فرد بیش از یک سال به حائز شرایط بودنش مانده است و وقتی به این مرحله برسد بازنشسته می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر این که در وزارت صنعت هیچ فردی بازنشسته مشغول به کاری نداریم، تاکید کرد: نمی‌توان براساس حدس و گمان‌های رسانه‌ای در مورد کسی صحبت کرد افرادی که مدنظر آقای موسوی لارگانی هستند پرونده‌هایشان موجود است و من هر کسی که حائز شرایط بازنشستگی باشد حتی اگر بردارم باشد تسویه خواهم کرد.