رئیس قوه قضائیه راه نجات مردم از زمین‌خواری را اعلام کرد

گروه اجتماعی الف،   3980708050 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌السلام رئیسی در واکنش به انتقادات مردم نسبت به کلاهبرداری‌های ملکی، زمین‌خواری‌ها و معاملات معارض گفت: تنها راه نجات از این وضعیت، سند رسمی است و تلاش می‌کنم این مسئله را در سخنرانی‌های خود مطرح و تبیین کنم.

رئیس قوه قضائیه راه نجات مردم از زمین‌خواری را اعلام کرد

به گزارش فارس، در روزهایی که اخبار زمین‌خواری به‌ویژه، زمین‌خواری 85 هزار مترمربعی بیخ گوش دستگاه‌های نظارتی در شهرک غرب تهران خبرساز شده است، جمعی از جوانان در حاشیه حضور رئیس دستگاه قوه قضائیه در مقبره الشهداء کلکچال، از زمین‌خواری و معاملات معارض با تکیه‌ بر اسناد قولنامه‌ای انتقاد کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی نیز با تائید بر ریشه داشتن فسادهایی مانند زمین‌خواری، معاملات معارض و پول‌شویی در اسناد قولنامه‌ای، اظهار کرد: من معتقدم که تنها راه نجات از این وضعیت، سند رسمی است و تلاش می‌کنم این مسئله را در سخنرانی‌های خود مطرح و تبیین کنم.

براین اساس کارشناسان معتقد هستند که بسیاری از پرونده‌های موجود در قوه قضائیه در اعتبار اسناد قولنامه‌ای (عادی) ریشه‌دارند. زیرا این اسناد در هیچ سیستمی ثبت نمی‌شوند و به همین دلیل نیز قابل‌استعلام و نظارت نیستند. بااین‌حال این اسناد در دادگاه‌ها از اعتبار زیادی برخوردارند، به‌گونه‌ای که حتی قضات، با استناد به اسناد غیررسمی (قولنامه‌ای)، اسناد رسمی را ابطال می‌کنند.