سنا راهی برای "گریز" از تحقیقات استیضاح ندارد

گروه جهان الف،   3980707214

یک دستیار جمهوری‌خواه رهبری سنا تاکید کرد، چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا به نفع اتهامات رسمی عیه دونالد ترامپ رای دهد، هیچ راهی نیست که سنا از ارائه مفاد استیضاح علیه رئیس‌جمهوری آمریکا خودداری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، براساس قوانین آمریکا، نقش مجلس نمایندگان آمریکا بررسی مفاد استیضاح علیه شخص _در این مورد، رئیس‌جمهوری آمریکا- است. چنانچه این امر تایید شود، بعد سنای آمریکا بررسی می‌کند که آیا آن شخص از مقامش عزل شود یا خیر.

این دستیار درباره آنچه احتمالا در سنا رخ خواهد داد، گفت این نهاد تحت رهبری جمهوری‌خواهان و رهبرش سناتور میچ مک‌کانل، نمی‌توانند به سادگی نتیجه بررسی مجلس نمایندگان آمریکا را که دست اکثریت دموکرات‌هاست، نادیده بگیرند و کاری صورت ندهند؛ آن‌طور که برخی از گزارش‌ها حکایت دارد.

این مقام در سنای آمریکا گفت، قوانین استیضاح در این مورد مشخص است و سوالات در گذشته پرسیده شده و پاسخ داده شده است. بر این اساس، "قوانین و فرایندها بر برپایی فوری هرگونه دادگاه استیضاح در سنای ایالات متحده آمریکا تاکید دارند."

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دموکرات‌های این مجلس را در مسیر استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار داده است. این پرونده حول اتهامات ترامپ برای دسترسی نامناسب به اطلاعات از طریق یک رهبر خارجی –رئیس‌جمهوری اوکراین- برای تحقیق درباره یک رقیب سیاسی –جو بایدن دموکرات- متمرکز است.