خبرهای وزیر کار درباره پلاسکو

گروه حوادث الف،   3980707179

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یاد آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو جان خود را فدا کردند همواره در قلب ایرانیان است و حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده در این خصوص به مردم داده شود.

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» ضمن تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: در حادثه پلاسکو، رئیس جمهوری شورایی را مامور رسیدگی کرد که در گزارش این هیات بند هشتم پیشنهاد سیاستی مربوط به وزارتخانه است و تاکید می‌کنم که حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده در خصوص این به مردم داده شود.

شریعتمداری با اشاره به وظیفه‌ای که برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است، افزود: باید بیش از این تجهیز شویم و از وقوع حوادث مشابه جلوگیری و به مسائل این حوزه توجه جدی کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: در مواردی که ممکن است حوادث فاجعه‌باری رخ دهد باید اخطارها به موقع داده شود. نباید این موضوعات را بگذاریم در لایه‌های میانی پنهان بماند و بعد که اتفاق افتاد دنبال آسیب‌شناسی آن باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان عزیر با بذل جان خود تلاش کردند جان مردم را نجات بدهند که بسیار قابل تقدیر و تحسین است. به روح پرفتوح آتش نشانان شهید در آن حادثه و همه کسانی که در این شغل ایثارگری کردند درود می‌فرستیم و برایشان از خداوند متعال علو درجات را خواستاریم.

ساختمان تجاری پلاسکو که بیشتر به محل عرضه پوشاک شهره بود و در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران قرار داشت صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۵ دچار آتش سوزی شد و حدود ساعت ۱۱ همان روز به طور کامل فرو ریخت.

از پلاسکو که ساخت آن به سال ۱۳۴۱ بر می گشت به‌ عنوان نخستین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.