دیدار قهرمانان کوچک محک با قهرمانان آتش‌نشان به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی

  3980707117

نشست مشترک مسئولان آتش‌نشانی، بنیانگذار و مدیرعامل محک، صبح دیروز 6 مهر در حاشیه بازدید از مؤسسه و بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار کردند.

دیدار قهرمانان کوچک محک با قهرمانان آتش‌نشان به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی

در این نشست «امیر مهدیانی» مدیر منطقه 3 علمیات آتش‌نشانی گفت: «حضور و فعالیت نهادهای مردم‌نهاد نظیر محک، به واسطه مدیریت و رفع مشکلات و سختی‌ها و همچنین کمک به خانواده‌های درگیر شرایط ناگوار، باعث دلگرمی جامعه است.»

وی ادامه: «برای چندمین مرتبه است که در مناسبت‌های مختلف به این مؤسسه و بیمارستان آن مراجعه کرده‌ایم و هر بار شاهد برخورد مناسب پرسنل و کادر درمانی و اداری محک با کودکان و خانواده‌های ایشان هستیم. این موضوع برای شخص بنده بسیار قابل تأمل و احترام است. این امر نشانگر آن است که در سایر امور نظیر تأمین هزینه‌های دارو و درمان نیز همین حساسیت و مهربانی وجود دارد.»

مهدیانی تصریح کرد: «عملکرد موفق محک در سال‌های گذشته سبب ایجاد اعتماد عمومی در جامعه شده است و این مهم تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به دیگران خواهد داشت.»

ارسال پیام دوستی، مهربانی و ایمنی به فرزندان محک

«رسول هلالی»، سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی در ادامه این جلسه با تشریح دلایل حضور این سازمان در مؤسسه محک گفت: «با توجه فرارسیدن روز 7 مهر؛ روز آتش‌نشانی و ایمنی، تصمیم گرفته شد با حضور در مؤسسه خیریه محک، به فرزندان مبتلا سرطان در سراسر سرزمینمان پیام دوستی، مهربانی و ایمنی ارسال کنیم و به آنها بگوییم سلامتی و روزهای خوشی در آینده برایشان آرزو داریم.»

وی اذعان داشت: «امیدواریم با حمایت مردم سرزمینمان در این شرایط سخت، بتوانیم شاهد حمایت مؤسسه محک از کودکان مبتلا به سرطان باشیم.»

هلالی گفت: «ترویج فرهنگ ایمنی از سال‌های گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفته است و به منظور تحقق این مهم در جهت گسترش همکاری با سازمان‌ها، به خصوص نهادهای مردم‌نهاد اقدام کرده‌ایم و امروز هم پیام ایمنی و پیشگیری از حوادث را از بیمارستان محک به عنوان مکانی که حفظ ایمنی آن به واسطه ماهیت فعالیت آن حائز اهمیت است، به جامعه مخابره می‌شود.»

افزایش سه برابری نرخ داروهای وارداتی

آراسب احمدیان، مدیرعامل محک در نشست مسئولان آتش‌نشانی ضمن تقدیر از حضور ایشان در بیمارستان فوق‌تخصصی محک، در تشریح فعالیت‌های این مؤسسه عنوان کرد: «در حال حاضر مؤسسه محک، بیش از 19 هزار کودک مبتلا به سرطان که در سراسر کشورمان تحت درمان هستند را حمایت می‌کند. این مؤسسه به عنوان یک نهاد مردمی تنها با کمک و یاری نیکوکاران در این سال‌ها توانسته است فعالیت کند.»

وی گفت: «به طور کلی فعالیت‌های محک در طول 28 سال گذشته بر استقرار مددکار اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودکان در سراسر کشور، ساخت‌، راه‌اندازی و تجیهز بیمارستان، استقرار سیستم تأمین مالی و جذب عواید و همچنین توسعه تحقیقات و ارائه خدمات یکپارچه حمایتی متمرکز بوده است.»

احمدیان تصریح کرد: «هم‌اکنون بیش از یک پنجم ظرفیت‌های بستری کودکان مبتلا به سرطان کشور در بیمارستان فوق‌تخصصی محک قرار دارد ولی حمایت‌های درمانی، رفاهی و آموزشی محک از بیش از 19 هزار کودک مبتلا به سرطان در حال درمان در سراسر کشور انجام می‌شود.»

مدیرعامل محک ضمن قدردانی از تداوم کمک‌های نیکوکاران و همنوع‌دوستی مردم در شرایط سخت اقتصادی جامعه گفت: «هزینه تأمین داروهای وارداتی با توجه به افزایش نرخ ارز بیش از سه برابر شده است. در این میان در سال جاری 12 تا 15 درصد نرخ ابتلا کودکان به سرطان و در نتیجه حمایت از ایشان افزایش داشته و در این شرایط تنها با کمک مردم نیکوکار کشورمان، حمایت‌های محک همچنان تداوم دارد.»

 اهدای لوح نقاشی کودکانه به آتش‌نشانان با حضور بنیانگذار محک

در ادامه این نشست سعیده قدس بنیانگذار محک گفتگوی صمیمانه‌ای با آتش‌نشانان داشت و از جایگاه چنین مشاغلی در جامعه تقدیر کرد. بنیانگذار محک گفت: «مردمان این سرزمین در شرایط سخت کمک به یکدیگر را فراموش نمی‌کنند، و محک در این سال‌ها این حقیقت را در رفع نیاز کودکان به خوبی تجربه کرده است.»  در پایان نشست لوح نقاشی کودکانه به مسئولان سازمان آتش‌نشانی اعطا شد.

شادی و هیجان قهرمانان کوچک محک از دیدار قهرمانان آتش‌نشان

آتش‌نشانان که قهرمانان محبوب کودکان مبتلا به  سرطان هستند، به بخش‌های مختلف بیمارستان و مؤسسه محک رفتند و با آنها دیدار کردند. کودکان که پیش از این آتش‌نشان‌ها را در قاب تلویزیون دیده بودند، با دیدنشان با لباس و تجهیزات هیجان‌انگیز آتش‌نشانی غرق در شور و شوق، از آنها استقبال کردند و عکس یادگاری گرفتند.

کودکانی که در اقامتگاه محک بودند نیز برای نخستین بار ماشین عملیات آتش‌نشانی را از نزدیک ‌دیدند و با نگاه‌های مشتاق با نحوه کار آن آشنا ‌شدند و در این روز اصول ایمنی را آموزش دیدند. تعدادی از کودکان محک در گفتگو با آتش‌نشانان آرزو کردند که پس از بهبودی، مانند آنها آتش‌نشان شوند تا مردم را نجات دهند. به امید سلامتی همه فرزندان سرزمین‌مان.