آیت الله نوری همدانی: افرادی قصد کمرنگ‌کردن نام شهدا را دارند

گروه جهان الف،   3980706196

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه افرادی قصد کمرنگ‌کردن نام شهدا را دارند، گفت: باید ایثار و فداکاری شهیدان، آزادگان و جانبازان برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی عصر شنبه در دیدار جمعی از آزادگان دفاع مقدس و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان نسبت به انقلاب عداوت و کینه بیشتری دارند، افزود: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه‌های بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان به جای راه انداختن جنگ نظامی به روش‌های دیگری قصد نابودی انقلاب را دارند، بنابراین در چنین شرایطی نباید بی‌تفاوت و ساکت بودن بود بلکه باید هوشیار و فعال باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی برای ملت ایران است و باید عبرت های بسیاری از آن گرفت، اظهار داشت: باید ایثار و فداکاری شهیدان، آزادگان و جانبازان برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی گفت: امنیت کشور و حکومت اسلامی مرهون زحمات و جهاد رزمندگان اسلام است که این فداکاریشان شایسته تقدیر است.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر قدردانی مسئولان و مردم از رزمندگان، افزود: ایثارگران مانند دژهای محکم در برابر دشمنان ظالم ایستادند و مانع از تعدی دشمن شدند.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها قصد دارند به قول خودشان با واسطه‌گری مشکل ایران را حل کنند درحالی‌ که اگر توانایی حل مشکل را دارند باید به مشکلات و معضلات جدی خود را رسیدگی و به رفع آنها اقدام کنند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه اقدام برخی افراد در حذف نام شهدا از کوچه و خیابان برخی شهرها امری ناپسند است، اظهار داشت: متأسفانه برخی به حذف نام شهدا که افتخاری برای ماست از خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام می کنند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از فعالیت افرادی که قصد کمرنگ کردن شهدا و دفاع مقدس را دارند، افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس جانانه به میدان آمدند و انقلاب را تثبیت کردند.

آیت اله نوری همدانی با بیان اینکه ایثارگران با ایمان به خدا و مجاهدت در راه الهی با خداوند متعال معامله می‌کنند، تصریح کرد: همیشه باید یاد شهدا و دفاع مقدس را گرامی بداریم و این رشادت‌ها و دستاوردهای عظیم را نباید از خاطر ببریم.