برگزاری رایگان کنسرت «وداع» برای عموم مردم

گروه فرهنگی الف،   3980706180

«سیدحسام الدین سراج» خواننده و آهنگساز سوگواره «وداع» که از ۵ مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برنامه اجرا می‌کند، گفت: «برگزاری چنین سوگواره‌های موسیقایی بدون اشرافیت خاص و برای عموم مردم بسیار خوشحال کننده است و این اقدام شهرداری و برج میلاد بسیار ستودنی است.

به گزارش فارس، دومین سوگواره موسیقایی عاشورا با عنوان «وداع» به خوانندگی و آهنگسازی «سید حسام الدین سراج» به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از پنجم تا هفتم مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

این خواننده در گفتگویی درباره اجرای پیش رو گفت: «امسال هم توفیق شد که در ایام ماه محرم کنسرت «وداع» را اجرا کنم. ضمن آنکه آهنگسازی این کنسرت برعهده خودم بود، تنظیم آن برعهده سیدمحمد میرزمانی و علی رحیمیان هم رهبری ارکستر را برعهده دارد.»

او همچنین درباره انتخاب اشعار «عمان سامانی» برای این اجرا گفت: «به زعم من، عمان سامانی شاعر و مرثیه‌سرا با شخصیت بی‌نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته در اشعارش علت انتخاب ما بود. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق‌العاده است.»

سراج همچنین درپاسخ به این سوال که در این دوره از اجرای سوگواره وداع تفاوتی در تعداد قطعات و اجرا نسبت به دوره‌های گذشته وجود دارد یا خیر توضیح داد: «در این دوره اجرا بخشی از ساز و آوازها حذف شده است و در مجموع  ارکستر سازهای زهی و ایرانی ما را همراهی می‌کند.  برای این دوره بخشی از اجرا هم بصورت ارکسترال خواهد بود.»

این  خواننده موسیقی سنتی همچنین درباره سبک اینگونه اجراها در ایامی خاص همچون محرم و صفر گفت:« این نوع اجراها در حقیقت بیان یک فرهنگ است که به صورت خاص متعلق به ایران است. یک فضای اسطوره‌ای و حماسی دینی که ارزش‌های خاص خود را دارد و همواره این ارزش‌ها باید زنده نگه داشته شود.»

سراج در پایان با تقدیر از شهرداری تهران برای رایگان برگزار کردن این سوگواره موسیقایی، گفت: «بسیار خوشحالم که امسال بخش فرهنگی شهرداری تهران پیشگام برای انجام اقدامات خاص فرهنگی و هنری برای شهروندان و شهر است. برگزاری رایگان کنسرت «وداع» برای عموم شهروندان و دعوت از آنها برای حضور بدون هیچ جنبه اشرافیتی، در نوع خود بی‌نظیر است و جای تقدیر و تشکر دارد.»

دومین سوگواره موسیقایی عاشورا در ادامه اجرای کنسرت‌های فاخر و بعد از اجرای موفق ارکستر فیلارمونیک شهر تهران، اجرا می‌شود.

این سوگواره شامل اجرای ۸ قطعه در قالب روایتی داستانی از حماسه عاشورا و رشادت‌های حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان با اشعاری از «عمان سامانی» است.

 

 

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق سایت تیوال بدون پرداخت هزینه جای خود را برای روزهای ۵ تا ۷ مهرماه، ساعت ۲۰ رزرو کنند.