جنگ جهانی سوم

صفا محمدیان،   3980706126 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
جنگ جهانی سوم

در تمام این سالها

بارها و بارها خواندی ، دیدی و شنیدی ؛ جنگ ایران و عراق.
از تقویم ها گرفته
تا خاطرات مکتوب ،

فیلمهای سینمایی
و حتی کتاب های درسی .


امروز میخواهم بگویم جنگ ایران و عراق دروغیست به بزرگی تاریخ .


لحظه ای دل بده تا با هم به سالهای نه چندان دور برویم و چند صفحه از تاریخ را ورق بزنیم ...


با شنیدن کلمه ی جنگ جهانی ، چه تصویری در ذهنت نقش میبندد !!؟


اصلا به نظرت جنگ جهانی چجور جنگی است !!؟


جنگ جهانی اول از ۲۸ ژوئیه ۱۹۱۴تا ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ ، بین متحدین امپراتوری آلمان،اتریش ، مجارستان،عثمانی و بلغارستان و نیروهای اتفاق ؛جمهوری سوم فرانسه، بریتانیا، روسیه ، صربستان، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا ، ژاپن و رومانی رخ داد و ۴ سال به طول انجامید .

جنگ جهانی دوم : بین‌ دو بلوک‌ ِ متحدین‌ : آلمان‌ ، ایتالیا و ژاپن‌ و متفقین‌ : انگلیس‌ ، فرانسه‌ ، آمریکا و شوروی از سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ درگرفت .
حال بیا تا از تاریخ خودمان گفتگو کنیم .


از تو می‌پرسم ... درجنگی که می‌گویند بین ایران و عراق اتفاق افتاد ، اسیرهایی که از رژیم متجاوز گرفته می‌شد، به نظرت از چه ملیتی بودند !!؟
میگویی طبیعتا عراقی .


نه دوست من .
نه ...


ما دراین جنگ از بیش از 18 ملیت مختلف ، از سرباز صفر تا سرهنگ اسیر گرفته ایم .
می‌پرسی چگونه ممکن است !!؟


همان اوایل جنگ بود که شاه حسین(پادشاه اردن) 5000 هزار نیروی نظامی به عراق فرستاد .
یمن تیپ پیاده العروبه را به صدام پیشکش کرد .


در اکثر شهرهای سودان از داوطلبان اعزام به عراق ثبت نام به عمل می آمد .
و ....


اما تنها این ها نبود
علاوه بر این دهها کشور نیز تامین کننده مالی و نظامی ماشین جنگ صدام بودند .
ازین میان تنها سهم اتحاد جماهیر شوروی 8 میلیارد دلار بود .
امریکا840 میلیون دلار برای واردات مواد غذایی به عراق و نیز یکمیلیارد دلار برای خرید سلاح دراختیارصدام قرار داد .

فرانسه : 7 ملیارد دلار .
اتحادیه عرب :60 میلیارد دلار .
عربستان :30 میلیارد دلار .
کویت :14 میلیارد دلار کمک نقدی و 16 میلیارد کمک خدماتی .
امارات متحده عربی: 1 میلیارد دلار .
قطر: 500 میلیون دلار .
مصر: 5/3 میلیارد تسلیحات
و ....

درست همانزمان که تلاش می‌کردیم تحریم ها کمرمان را نشکند ، عربستان با بالا بردن تولید نفت خود قیمت جهانی نفت را پایین آورد تا ایران بدلیل کاهش درآمدهای نفتی اش ، ناتوان از ادامه دفاع شود .

از دیگر خدمات شیوخ سعودی به ماشین جنگی صدام ،اختصاص درآمد یک لوله ی نفتی خود،به خانواده های کشته شدگان جنگ علیه ایران بود .

کویت هم برای خانواده کشته شدگان عراقی ، از ژاپن تویوتای صفر سوغات می آورد .
ابر قدرت های شرق و غرب نیز تنها نقطه اشتراکشان دردوران جنگ سرد ، سلاخی کردن ما بود .


در روزهایی که ایران از داشتن حتی سیم خاردار محروم بود ،از شوروی تانک تی 55 ،تی 62، موشک تی 72،و هواپیماهای میگ به عراق ارسال می‌شد به علاوه 1000 مستشار نظامی به عنوان اشانتیون .


امریکا که برای صدام پدری کرد .
هواپیماهای آواکس آمریکایی که ماموریتشان شناسایی اهداف ، تحرکات و توانمندیهای ایرانی بود و همچنین عکس های ماهواره ای که جزئی ترین اطلاعات را دراختیار رژیم بعث میگذاشتند ، چه ضربه ها که به رزمنده های ایرانی نزد .

سر لشكر وفیق السامرایی (مسئول اسبق بخش ایران در استخبارات عراق ) می‌گوید: :

عكسها به گونه ای بود كه ما به راحتی می‌توانستیم تصاویر سربازانی كه در پادگانهای ایران در حال آموزش هستند را مشاهده كنیم، حتی كسی كه در رژه، دست و پایش را به اشتباه حركت می‌داد در این عكسها مشخص بود . هنگامی كه كارخانه های سیمان را بررسی می كردیم ، تعداد كیسه هایی كه در روی كامیون ها قرار داشت را به راحتی شمارش می كردیم .

آلن فریدمن(نویسنده و محقق امریكایی) :

تحویل سلاح به عراق تقریبا روزمره بود .

امریكا به پیشنهاد ویلیام كیسی (رئیس سیا)،تحویل بمب های خوشه ای به عراق را در اولویت قرار داد زیرا این سلاح میتواند در وسعتی به اندازه 10 برابر زمین فوتبال هر كسی را كشته یا مجروح كند. عملاً این بمب ها چرخ گوشت های هوایی بودند و هر چیزی را در سر راه خود خرد می كردند .
ایتالیای عزیز موشک ضد زره میداد و توپخانه ی دور برد در عراق میساخت.

او می‌نویسد:9 میلیون مین مرگ بار ضد نفر به ارزش 25 میلیون دلار از ایتالیا به عراق فرستاده شدند. این مین ها ساخت شركت «والسلا» بود كه 50 درصد از سهام آن به شركت فیات تعلق دارد . برخی از مین ها ، از نوع بسیار وحشتناكی بود كه اگر كسی روی این مین ها پا میگذاشت به راحتی پای قربانی تا مچ یا حتی ران پا قطع میکرد .


کارآفرینی با خون ایرانی


فرانسه ؛ خمپاره های دو زمانه ، جنگنده های میراژ F1 و ....


كنت تیرمن(محقق و نویسنده امریكایی) : 
«معامله 6/1 میلیارد دلاری طرح ولكان یكی از شیرین ترین معاملات فرانسه با عراق بود و برای طیف وسیعی از پیمانکاران درآمد تولید می كرد. درهمین راستا عراق از شركت فرانسوی TRT یك فیوز فوقالعاده پیشرفته و پیچیده خرید كه با نصب آن بر روی دماغه خمپاره ، موجب میشد تا خمپاره درست قبل از رسیدن به زمین منفجر شود.

افسر فرانسوی كه خمپاره اندازهای عراقی را در بیابانهای بصره آموزش میداد می گوید: با یك بار آتش ، آنها همه ایرانی ها را تا فاصله یك كیلومتری درو میكردند. همین سلاح بود كه جلوی امواج انسانی ایران را گرفت؛آنها مدام آتش میكردند و ایرانی ها واقعا قتل عام می شدند .
سازمانهای اطلاعاتی فرانسه در سال 1364 برآورد کرده بودند که اگر فقط و فقط(( 3 هفته )) از ارسال کمک به عراق خودداری کنند ، عراق شکست خواهد خورد .


وفیق السامرایی به نقل از فرستاده ویژه فرانسه :
فرانسه به طور جدی زمینه اعطای یك بمب اتمی به عراق را بررسی مینماید .


حسین كامل (رئیس صنایع دفاع عراق) :
واقعیت این است كه تلاش ما ساختن بمب اتم بود . به این خاطرکه اگر موفق به پیروزی در جنگ نشدیم آن را علیه ایران به كار ببریم . آن روز تنها چیزی كه برای صدام اهمیت داشت به پایان رساندن ساخت بمب اتم و استفاده از آن علیه ایران بود.

شرکت های نمونه

در بهمن 1360 یك شركت بلژیكی به نام سیكسكو با حمایت اعتبارات صادراتی دولت بلژیك،قراردادی با نام رمزی پروژه 505 را به ارزش 830 میلیون دلار با هدف ایجاد 800 پناهگاه در عمق 50 متری زمین برای جنگنده های پیشرفته با عراق امضا كرد . از دیگر شركای صدام ؛ سایبترا كنسرسیوم بلژیكی بود كه با جدیت تمام پروژه های عكاشات و القائم یكی از بزرگترین كارخانه های تولید فسفات جهان را در عراق بنا نمود .

آلمان مدافع حقوق بشر هم صدام را به 6000 هزار تن بمب شیمیایی مجهز کرد ، تا در روزهایی که مادران این سرزمین همچون افسری ، موحد ،دانش با همراهی شیر زنان ایرانی دیگر در شهر هویزه ، لباس های پاره شهدا و جانبازان را برای استفاده مجدد وصله پینه میکردند ، به علت آلوده بودن برخی لباس ها ، خود نیز شیمیایی و دچار عارضه های پوستی و ریوی شوند .

بزرگترین كارخانه سلاح شیمیایی در جهان


تیمرمن (محقق و نویسنده امریكایی):
شركت آلمانی كارل كولمب طی 4 سال 6 خط تولید سلاح شیمیایی جداگانه در مجتمع سامره ایجاد كرد . از گاز خردل و اسید پروسیك تا گازهای عصبی سارین و تابون در این كارخانه تولید می شدند و بی تردید این بزرگترین كارخانه سلاح شیمیایی در جهان بود .

شركتهای خصوصی امریكا نیز در دهه 80 با مجوز وزارت بازرگانی امریكا، مواد بیولوژیكی و میكروبی مثل میكروب سیاه زخم، طاعون و همچنین یك باكتری سمی به نام «ستریدیوم باتولینی» را به عراق صادر میکردند

خلبان های نظامی عراقی در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، آموزش می‌دیدند .

اسپانیا،لهستان ،یوگوسلاوی،رومانی، ،عمان ،مراکش،بحرین،الجزایر،لیبی،قطر،سومالی و .....

بر اساس گزارشها عراق تسلیحات خود را از 80 کمپانی آلمانی ، 24 شرکت آمریکایی و حدود 12 شرکت انگلیسی و چند شرکت سوئیسی ، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، سوئدی ، برزیلی و آرژانتینی تهیه میکرد..
تجاوز رژیم بعث فقط یک سوی قضیه بود .

حمایت غربی ها از جدایی طلبان تمام مرزهای ایران را به آشوب کشیده بود .

در اقوام ترکمن ،کرد،عرب و بلوچ چند دستگی ایجاد شده بود و زمزمه استقلال طلبی از هر گوشه ی این سرزمین به گوش میرسید .

ترور بیداد می‌کرد ...

سازمان مجاهدین همزمان با بوسه ستاندن از دست صاحبخانه جدیدشان صدام ، در ایران به ترور ، خرابکاری ،بمب گذاری و گرا دادن به توپخانه های دشمن مشغول بودند و روزی نبود که افراد نظامی و غیر نظامی را در شهرها به شهادت نرسانند .

بهشتی و 71 نفر از بهترین نیروها را با انفجاردفتر حزب از ما گرفتند .

رجایی،باهنر و ....

کشوری که با داشتن 17000 قربانی ترور دردنیا رکوردار است .

در خیابان به جرم داشتن ریش شاهرگت را با تیغ موکت بری میزدند .

مهم نیست سبزی فروش باشی،عکس خمینی که داخل مغازه ات باشد ، نارنجک مشتری خودت و همه ی جنسهای مغازه ات میشد .

مهم نیست ناهیدِ 16 ساله باشی ، کرد باشی ، اهل سنت باشی ، همین که خمینی را دوست بداری 11 ماه شکنجه میشوی و با سری تراشیده ، دستان بسته و با پای برهنه در سرمای زمستان ازین روستا به آن روستا گردانده میشوی .

و در آخر جلوی چشمان معصومت ، در نزدیکی هشمیز برایت قبر میکنند . با سری شکسته و آغشته به خون و انگشتان ظریف دخترانه اما ناخن کشیده شده درمیان سنگلاخ ها زنده به گور میشوی ،

وقتی توهین به خمینی شرط آزادیت باشد اما لبهای زخمی ات را برای گفتن دو کلمه ی بسیار ساده حتی درمقام تقیه نگشایی تا نفست را به تاراج ببرند .....

وقتی حسین علم الهدی باشی و با ژ3 جلوی تانک های بعثی بایستی باید هم فولاد بر تنت بتازانند .

پاسدار که باشی میشود سرت را به جای گوسفند جلوی پای عروس برید .

میشود همچون سیب زمینی پوستت را در انبوه درخت های جنگل آلواتان از بدنت جدا کرد .

دانشمند فیزیک پلاسما که باشی و از دلارهای آمریکایی چشم بپوشی با سوت خمپاره ای ، باید هم مصطفی بشوی .

ایرانی که باشی ، 7 تیرماه 66 در شهر سردشت ، باید نمایشگاهی ازحقوق بشر غربی ها ببینی که از 12000 تماشاچی بیگناه ، زن و کودک ، پیرمرد و پیرزن ، با گاز خردل ، آنهم مطابق با آخرین استاندارهای اروپای سبز پذیرایی میکنند .

دریغ از یک شمع

باور کن هموطن ، هیچ کس ، مقابل هیچ سفارتخانه ای ، یا در هیچ کدام از میدان های شهرهای اروپا ، برای ما شمعی روشن نکرد . هیچ کس دلش برای ما نسوخت .

برروی پیراهن هیچ فوتبالیست خارجی تصویری از مرگ خاموشمان نقش نبست .

هیچ خیابا‌نی در اروپا به نام کودکان قربانی بمباران های رژیم بعث نامگذاری نشد .

هیچ سازمان حقوق بشری هشدار نداد .

و هیچ شاعر غربی یک ترانه دو بیتی حتی برایمان نسرود .

اما بجایش هنرمندان ایرانی آنور آب سنگ تمام !گذاشتند .

درست است که با رژیم آخوندی مخالف بودند اما ایرانی بودند و هموطنان شیعه ، سنی ، ارمنی ، زرتشتی ، کرد ، ترک ،لر،فارس ، گیلکی،بلوچ،بختیاری ... خودشان را که از تمامیت ارضی کشور دفاع میکردند و درین راه مظلومانه کشته میشدند را ، حتی یک لحظه فراموش نکردند .

بانو هایده در اعتراض به 4769 بار بمباران 127 شهرایران ترانه های : شبا همش به میخونه میرم من، سراغ می و پیمونه میرم من(۱۳۶۳)،عسل چشم نگام کن! شیرینه نگاهت(۱۳۶۳) ، یه امشب شب عشقه همین امشبو داریم(۱۳۶۴)و نگو نگو نمیام(1365) و ..... را منتشر کرد . لیلا فروهر باانتشار آلبوم مخمل ناز در سال 1366 حمایت خودش را از تمامیت ارضی کشورش اعلام کرد .!!

استاد معین آلبوم سفر را در سال ۱۳۶۶ با گل سر سبد و شاهکاراین مجموعه ،چون ترانه کفتر کاکل بسر، در اعلام انزجار از بمباران 14 مدرسه و کشته شدن بیش از 160 کودک و نوجوان بیگناه منتشر کرد .!!

آقای صدا ، ابی ؛ آلبوم های کتاب سوخته 1360 و کوه یخ را در سال 1366 در ابراز همدردی با کودکان شیمیایی شده سردشت روانه بازار کرد .

داریوش درآمد حاصل از کنسرت هایش درین 8 سال را به خانواده های جنگ زده اختصاص داد .!!

اندی و کوروس ؛ این دو جوان وطن پرست هم در سال 1364 با آلبوم خواستگاری و در سال 1367 با انتشار آلبوم پرواز ؛ درحمایت از شهدای ارمنی و زرتشی و همچنین غواصان دست بسته و زنده به گور شده کربلای 4 ،دِینشان را به هموطنانشان ادا کردند .!!

از همه اینها که بگذریم ، نمیدانم اگر جای ادو اولف کوته ، خبرنگار روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه بودم

و بعد از بمباران شیمیایی ایران وارد هتل شرایتون بغداد میشدم و میدیدم که آمریکایی هاو بعثی ها وحتی همزبانان خودم ،آلمانی ها ، برای کشته شدن عده ی زیادی از انسان های بیگناه ایرانی درین این حمله شیمیایی ، جشن گرفته و پایکوبی می‌کنند ، چه حالی پیدا می‌کردم !!

برای دادخواهی و توقف حملات شیمیایی به هر جایی که فکرش را کنی رفتیم ، به تمام این سازمان های حقوق بشری و بین المللی .کسی گوشش بدهکار نبود و همزمان آمریکا با اعمال نفوذ هر قطعنامه ای را در محکوم کردن صدام وتو میکرد .

هیچکس نمیخواست ازین قتل عام عقب بیفتد ، هرکدام به نحوی ، همه قدرت ها میخواستند سهمی ازاین پیروزی داشته باشند .

چرا !!؟

چون ریختن خون تو ، آمریکا را ابرقدرت تر می‌کرد .

چون چراغ کارخانه های سراسر اروپارا روشن ، خانه هایشان را گرم و پیاده روهایشان را همچنان زیباتر نگه میداشت ،قطره قطره خون تو کارآفرینی می‌کرد و چه شرکتها و کارخانه هایی را که از ورشکستگی نجات نمی‌داد . ازهمین رو هیچ سیاستمداری در هیچ کجای جهان برای مظلومیتت یقه چاک نداد و دنیا تمام قد پشت سر صدام ایستاد .

باور کن هموطن ؛

جنگ ما ، جنگ جهانی سوم بود ...