ذوالنور: برخی نمایندگان با ‌رأی موافق به وزیر نالایق از ‌دولت امتیاز می‌گیرند

گروه سیاسی الف،   3980705092 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان ‌حق مردم است، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان با یک رأی موافق به وزیر نالایق امتیازی برای حوزه انتخابیه خود از وزیر و دولت می‌گیرند.

ذوالنور: برخی نمایندگان با ‌رأی موافق به وزیر نالایق از ‌دولت امتیاز می‌گیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم ، با بیان اینکه تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از ملزومات یک مجلس کارآمد است، اظهار داشت: تا به حال سه طرح شفافیت آرا نمایندگان به مجلس ارائه‌شده، دو طرح طی یکی دو سال گذشته تصویب نشد و طرح سوم که بنده ارائه کردم، دو هفته پیش برای دو فوریت به رأی گذاشته شد که متأسفانه تنها 69 رأی آورد و یک‌فوریت آن نیز 58 رأی آورد که به‌صورت معمول پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برخی لابی‌گری‌های مجلس و دولت گفت: نماینده مجلس وکیل مردم است، مردم باید بدانند که این نماینده چه رأیی را داده تا از وی مطالبه‌گری کنند، اما متاسفانه برخی نمایندگان با یک رأی موافق به وزیر نالایق امتیازی برای حوزه انتخابیه خود از وزیر و دولت می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه زمینه‌های اجرایی این طرح مهیا بوده و فقط نیاز به تصویب دارد که پس از یک هفته از تصویب این طرح به راحتی اجرا می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: نماینده باید هزینه هر رأی را بدهد، بالاخره برای پیشرفت کشور و جلوگیری از فساد باید هزینه داد، متأسفانه خیلی دیده‌ایم که نماینده‌ای به مردم و رسانه‌ها می‌گوید موافق فلان طرح هستم اما در عمل مخالفت می‌کند، یا در خیلی از مواد اصلاً نمی‌داند به چه چیزی رأی می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کشور و مجلس به تصویب این طرح، گفت: به امید خدا و تلاش‌ها این طرح در همین مجلس تصویب می‌شود اما به نظر بنده مجلس آینده خیلی بهتر و کارآمدتر از این مجلس است.