اتهام‌پراکنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

گروه سیاسی الف،   3980705032

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به جای نخست‌وزیر این رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، ضمن مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس همیشگی علیه ایران، از جهانیان خواست به کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران بپیوندند.

اتهام‌پراکنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش فارس، در حالی که مجمع عمومی سازمان ملل امسال از عدم حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اتهام‌پراکنی‌ها و سم پاشی‌های بی‌اساس همیشگی علیه ایران نفس راحتی کشید، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم اما سعی کرد مسیر وی را درپیش بگیرد.

کاتص طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل با ادعای اینکه ایران «بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان» است، از جامعه بین‌المللی خواست تا برای افزایش فشارها به ایران، به کارزار تحریم‌های آمریکا بپیوندند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» کاتص در این سخنرانی که تقریبا کوتاه هم بود (نسبت به سخنرانی‌های نتانیاهو و دیگر سران دولت‌ها)، مدعی شد: «مشکل اصلی که ثبات و امنیت در خاورمیانه را تهدید می‌کند، ایران است. [کشوری] که تهدید می‌کند اسرائیل را نابود خواهد کرد و علیه رژیم‌های بسیاری از کشورهای منطقه فعالیت می‌کند».

او که همزمان وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی را نیز برعهده دارد، ادعا کرد حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی، به دستور مستقیم ایران و با استفاده از موشک‌های ایرانی انجام شده و هدف آن بی‌ثبات کردن بازار نفت و منابع آن بود.

این مقام صهیونیست همچنین افزود: «من از جامعه جهانی می‌خواهم برای متوقف کردن ایران متحد شوند. جهان نباید اجازه دهد ایران به سلاح اتمی دست یابد. جهان نباید اجازه دهد ایران موشک‌های بالستیک بسازد و از سازمان‌های تروریستی در منطقه حمایت کند».

کاتص با درخواست از سازمان ملل برای تروریستی اعلام کردن جنبش حزب‌الله لبنان و قراردادن نام آن در لیست سیاه، مدعی شد: «آنها تروریسم را در خاورمیانه، آمریکای لاتین و تمام نقاط جهان رواج می‌دهند. جهان باید آنها را نیز متوقف کند».

وی سپس با دعوت از کشورهای مختلف برای پیوستن به کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، درباره نزدیک شدن کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: «فرصت‌های همکاری بین اسرائیل و کشورهای عربی میانه‌رو وجود دارد... پروژه راه‌آهن متصل‌کننده خلیج [فارس] به بندر حیفا از طریق اردن، برای آنها راه دسترسی سریع‌تر، کوتاه‌تر و امن‌تر به دریای مدیترانه را فراهم می‌کند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادامه داد: «اسرائیل سیاست روشنی در بهبود و عادی‌سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج [فارس] دارد. ما هیچ درگیری با آنها نداریم بلکه منافع مشترک امنیتی در مقابله با ایران داریم».

کاتص در پایان از گروه‌های فلسطینی خواست تا بدون پیش‌شرط، به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی بازگردند.