قالیباف: مجلس ناکارآمد دیگر در رأس امور ‌نیست

گروه جهان الف،   3980703225 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس با توجه به ناکارآمدی دیگر در رأس امور‌ نیست، نمی‌شود کسی بگوید من انقلابی هستم ولی کارآمد نباشد.

به گزارش فارس از نیشابور، محمدباقر قالیباف امشب در جمع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: حضور نیشابوری‌ها از نظر کمی و کیفی در جبهه‌های دفاع مقدس زبانزد بود، البته از نیشابور که شهری فرهیخته و ولایت‌مدار است نیز همین توقع بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: فلسفه دولت‌های فعلی در قرن شانزدهم حفظ سرمایه است، اما فلسفه و مهم‌ترین رسالت شکل‌گیری نظام اسلامی آگاهی بخشیدن به جامعه و روش فکر کردن است، اعتقاد دارم این رسالت به دوش نخبگان جامعه است.

وی ادامه داد: وقتی جمهوریت و اسلامیت در کنار هم قرار می‌گیرند، مردم هستند که سرنوشت خودشان را انتخاب می‌کنند، گاهی ما فکر می‌کنیم باید نظر مردم را جلب کنیم در حالی که باید آگاهی بخش باشیم.

قالیباف با اشاره به چالش کشور عنوان کرد: اعتقاد دارم که مهم‌ترین مشکل و چالش کشور ناکارآمدی اشباع شده در کشور است، که این ناکارآمدی بخشی ساختاری، کارکردی و رفتاری است که نمونه‌های زیادی نیز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مهم‌ترین چالش که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث اقتصادی است که ریشه اصلی آن ناکارآمدی در مدیریت و عدم شناخت چالش‌ها و راهکارهای درست است، با راهکارهای دهه ۶۰ نمی‌شود کشور را مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اساس موفقیت‌های ما دو پایه باور به سنت‌های الهی و مردم است، زمانی که نخبگان پیش‌آهنگ حرکت حل مشکلات نباشند آن جامعه در جا می‌زند.

قالیباف افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اولویت‌ها را مشخص کنیم، نمی‌شود اولویت‌ها تکثر داشته باشد، مجمع باید سیاست‌های کلان بنویسد و نباید در امور ریز برنامه‌ها دخالت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه کشور و بزرگی دولت از موضوعات مهم است، ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال جاری کشور است و مجبور شدند به‌خاطر مشکلات بودجه را تقلیل دهند.

وی ادامه داد: حتی در دانشگاه منتظر هستیم که دولت مشکلات را حل کند، ما باید به‌جای تولید خدمت، خرید خدمت را در کشور ایجاد کنیم.

قالیباف افزود: بعضی وقت‌ها موضوع این نیست که نمی‌توانیم یا نمی‌دانیم، موضوع این است که نمی‌خواهیم، کرسی‌های آزاداندیشی را هر سال مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، اما انجام ندادیم یا نفهمیدیم که به چه نحو باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: با تفکر‌ غربگرا در کشور مخالفیم اما بعضی وقت‌ها راهکارها را با تفکر غربی باید توضیح دهیم، آیا در بانک‌های غرب کسی هست که بتواند پول خودش را از‌ حساب خارج کند بدون آنکه بگوید پول را می‌خواهد کجا ببرد؟ آیا در غرب ممکن است که سیستم دولتی نفهمد دارایی و موجودی حساب فرد چقدر است؟

قالیباف افزود: چرا به‌عنوان معاون رئیس جمهور پشت تلویزیون می‌گویند که به حساب مردم کاری نداریم، آنجایی‌ که نباید در زندگی مردم فضولی کنیم ۲۰۰ بار ‌نگاه می‌کنیم، اما جایی که باید نگاه کنیم،‌ نگاه نمی‌کنیم، این زشت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ثبت دارایی‌های هر فرد و مسافرت‌های خارجی عنوان کرد: اینکه می‌گویند این اطلاعات نیست، به اندازه همین حرف که اگر فلانی بیاید وسط خیابان دیوار می‌کشد، خنده‌دار است.

وی بیان کرد: اینکه همه ایستاده‌ایم و از مجمع تشخیص مصلحت نظام یا دولت مطالبه می‌کنید، اشتباه است، ما در دوران بنی صدر برای ورود به جبهه سختی می‌کشیدیم.

قالیباف با بیان اینکه هر کجا قبل از بیانیه گام دوم انقلاب مدیریت کردم جوان‌گرایی کرده‌ام، ادامه داد: جوان‌ها باید کار را دست خود بگیرند، حق گرفتنی است، مدیر کسی است که نه پول و نه اختیار بخواهد و جوان‌های انقلاب ما باید با این شرایط وارد شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیگیری حق با قانون است، دنبال کردن حق هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت کنید، حتی مسیر قانون نیز هزینه دارد، بیشتر نشست‌های دانشجویی موضوعاتی در رابطه با سیاست‌زدگی است و مشکل مردم نیست، آزادی به حدی در کشور وجود دارد که در جاهایی تبدیل به رهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید پاسخگو و شنوا باشند، من به‌دنبال این هستم که مجلسی جوان داشته باشیم، اما در ویدئویی که منتشر کردم گفتم مجلسی نسبتا جوان، اعتقاد دارم که مجلسی جوان است که نصف نمایندگان آن بین ۳۰ تا ۵۰ سال باشند.

قالیباف افزود: دولت فقط وزرا نیست، چرا یک جوان ۳۰ ساله نباید فرماندار باشد؟ فرماندار جوان و با تجربه‌اش می‌تواند نماینده و وزیر شود، روزی نخست‌وزیر و وزیر ۲۷ ساله داشتیم، این مسیر باید با شایسته‌پروری و شایسته‌گزینی اتفاق بیافتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نباید رزومه‌سازی کنیم، در مجلس نو که در حوزه جوان‌گرایی مطرح کردم باید وحدت منتج به پیروزی اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: وقتی حرف از وحدت می‌زنیم باید قبیله‌گرایی و آشناگرایی را کنار بگذاریم و به این فکر کنیم که وحدت باید منجر به پیروزی خواست ما شود، پیروزی که منجر به‌کارآمدی نشود، بزرگترین شکست است.

قالیباف بیان کرد: کارهای سیاسی که توسط جوانان انجام می‌شود را حمایت می‌کنم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اعتقاد دارم حل مشکلات باید از مجلس شروع شود، ‌مجلس با توجه به عدم کارآمدی دیگر در رأس امور‌ نیست، نمی‌شود کسی بگوید من انقلابی هستم اما کارآمد نباشد.