چند درصد از بیماران مبتلا به سرطان‌پروستات فوت می‌کنند؟

گروه سلامت الف،   3980703193

متخصص رادیوآنکولوژی گفت: بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر در کشورمان به بیماری سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هادی مولانا، متخصص رادیوآنکولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، با اشاره به درمان بیماری سرطان پروستات اظهار کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی اگر بیماری سرطان زود و به موقع تشخیص داده شود قابلیت درمان دارد، اما مسئله مهم این است که این بیماری باید به موقع تشخیص داده و روش‌های درمانی برای آن هرچه زودتر انجام شود. 

او ادامه داد: فقط ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات فوت می‌کنند که اگر تشخیص این بیماری به موقع انجام شود به سادگی می‌تواند از جلوی فوت بیماران مبتلا به این بیماری نیز پیشگیری کرد. 

متخصص رادیوآنکولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: امروزه بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر در کشورمان به بیماری سرطان پروستات مبتلا می‌شوند و خوشبختانه با روش‌های مختلف درمانی مانند IMIT (درمان نقطه‌زنی) بالای ۹۰ درصد از بیماران درمان می‌شوند بدون آنکه بافت‌های دیگر بدن آسیب جدی ببیند. مولانا گفت: روش‌های متنوعی مانند جراحی رادیوتراپی برای درمان بیماران سرطان پروستات به کار گرفته می‌شود و خوشبختانه آمار ابتلای مردم ایران به سرطان پروستات پایین‌تر از متوسط جهانی است. 

او ادامه داد: افرادی که سابقه فامیلی در بیماری سرطان پروستات دارند باید در ۴۰ سالگی آزمایش PSA را انجام دهند و افرادی که سابقه ابتلا به بیماری سرطان را ندارند باید حداقل تا ۵۰ سالگی یکبار آزمایش PSA را انجام دهند.