پیروانی: زمانی برای اختلاف‌ها نداریم/ مجیدی باید مستقل کار کند

گروه ورزشی الف،   3980703179

امیر حسین پیروانی درباره اختلافات درونی تیم ملی امید ابراز نگرانی کرد.

امیرحسین پیروانی در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی امید برای رقابت‌های انتخابی المپیک، اظهار کرد: شاکله اصلی تیم ملی امید را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ برتر یا به طور ثابت و یا تعویضی بازی می‌کنند و با توجه به حضورشان در جام جهانی جوانان ۲ سال پیش، تجربه و شانس خوبی برای رقابت‌های المپیک دارند. البته تیم ملی امید پس از جام‌جهانی باید شکل می‌گرفت و در تورنمنت‌های جهانی شرکت می‌کرد اما با از دست دادن آن موقعیت‌ها، حالا زمان کمی در اختیار دارند. با تمام این فرض‌ها، بازی‌های انتخابی زیر ۲۳ سال المپیک نزدیک است و این تیم با هماهنگی زیاد، حمایت مسئولان و اردوهای مناسب می‌توانند موفق شوند.

این مربی سابق تیم ملی درباره انتخاب ایران به عنوان سید ۴ رقابت‌های انتخابی زیر ۲۳ سال المپیک گفت: در رده‌های پایه فوتبال، سید بندی‌ها آنچنان تاثیر گذار نیستند، چرا که نمی‌شود از قبل پیش‌بینی کرد کدام تیم خوب است و کدام تیم بد است. به طور مثال کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی ویتنام در دور قبل این رقابت‌ها مدعی قهرمانی باشد. نمی‌شود گفت کدام یک از تیم‌ها قوی هستند و کدام یک ضعیف. تیمی که می‌خواهد در بین ۳ تیم نهایی باشد و در المپیک حاضر شود، فرقی برایش نمی‌کند در مرحله گروهی با تیم های قوی بازی کند و یا نه.

پیروانی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از اختلافات کادرفنی تیم ملی امید ندارد گفت: بنده به عنوان کسی که چند سال در تیم های پایه کار کرده‌ام و تجربه آن را دارم، الان را زمان مناسبی برای دامن زدن به این اختلافات نمی‌دانم. اگر یک سال وقت داشتند، آن زمان اختلاف‌ها را بررسی می‌کردند و یک نفر از پیکره  تیم خارج می‌شد و نفر دوم هم به کار خود ادامه می‌داد ، اما در حال حاضر زمانی برای این اختلافات وجود ندارد چرا که فردا زمان قرعه‌کشی این مسابقات است و بازیکنان تیم ملی هم در لیگ برتر بازی می‌کنند و زمان برای تمرین تیم ملی بسیار کم است. امیدوارم بخاطر مصلحت کشور، مسئولان تیم ملی امید سکوت کنند و تمرکزشان را در تمرینات بگذارند.

او درباره مجیدی سرمربی تیم ملی امید و استقلال او در انتخاب بازیکنانش گفت: اگر سرمربی در انتخاب بازیکنانش استقلال کامل نداشته باشد، نمی‌تواند موفق شود. آن زمانی هم که بنده در تیم ملی جوانان بودم هیچ محدودیتی در تصمیمات بنده مبنی بر انتخاب بازیکنان وجود نداشت. حداقل شرطی که برای یک سرمربی باید فراهم باشد، اختیار کامل برای انتخاب بازیکنانش هست چراکه بعد از مسابقات او باید پاسخگوی عملکرد تیم باشد. پس بهتر است خواسته‌های فرهاد مجیدی فراهم شود که بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

پیروانی حضور نیافتن مجیدی و استیلی در قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک را هم مناسب نداست و گفت: حداقل یک نفر از طرف ایران باید در این مراسم شرکت می‌کرد.

این مربی سابق تیم ملی امید درباره حضور امید نمازی به عنوان دستیار مجیدی گفت: نمازی تجربه خیلی خوبی در تیم‌های پایه‌ی آمریکا داشته است و قطعا در تیم ملی می‌تواند تاثیر گذار باشد. باید مسیر او هموار و آرامش در تیم حاکم باشد تا بتواند تاثیر بگذارد.