توصیه‌های چند مشاور امنیتی به ترامپ در مورد ایران

گروه جهان الف،   3980703152 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سه مشاور امنیتی پیشین آمریکایی در مخالفت با دیدگاه مایک پمپئو مبنی بر جنگ با ایران به خاطر عربستان گفتند: دونالد ترامپ باید خیلی صریح به سعودی‌ها بگوید گرچه آمریکا آماده است برای رفع آسیب‌پذیری آن‌ها، کمک کند اما ایالت متحده تا زمانی که ایران تجهیزات یا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار ندهد، خودش به شکل مستقیم به ایران حمله نمی‌کند.

توصیه‌های چند مشاور امنیتی به ترامپ در مورد ایران

به گزارش الف، سه مشاور امنیتی پیشین دولت آمریکا با انتشار یادداشتی در نشریه پولیتیکو، راه گریز دونالد ترامپ از بن‌بست با ایران را بررسی و با دیدگاه مایک پمپئو مبنی بر جنگ با ایران به خاطر ریاض مخالفت کردند.

در این یادداشت به قلم آرون دیوید میلر ، استیون سیمون و ریچارد سوکولسکی شش توصیه ارائه شده است:

1 - ترامپ باید پیام قاطعی به سعودی ها بدهد مبنی بر اینکه عربستان سعودی در رقابت با ایران از حد خودش فراتر رفته و این که دو کشور باید هرچه سریعتر برای جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگی که در راستای منافع هیچکس نیست، وارد تعامل دیپلماتیک شوند.

2 - ترامپ باید خیلی صریح به عربستان بگوید گرچه آمریکا آماده است برای رفع آسیب‌پذیری سعودی ها ، کمک کند اما آمریکا تا زمانی که ایران تجهیزات یا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار ندهد، خودش به شکل مستقیم به ایران حمله نمی‌کند.

3 - ترامپ باید پیام محرمانه‌ای به ایران بدهد مبنی بر اینکه آمریکا از واکنش نشان دادن به حملات ایران خودداری کرد تا مصلحت منطقه حفظ شود .

4 - آمریکا باید به صراحت بگوید که دیگر بر سر راه ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری اروپا با ایران سنگ‌اندازی نمی‌کند.

5 - دولت ترامپ باید به تهران بگوید که آماده است مجددا معافیت‌های تحریمی خرید نفت را به مشتریان اصلی ایران جهت واردات نفت از این کشور اعطا کند مشروط بر اینکه ایران نیز به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام بازگردد.

6 - ایران و آمریکا به عنوان بخشی از یک توافق دوجانبه مذاکره‌شده، موافقت کنند اقداماتی برای اعتمادسازی جهت کاهش تنش‌ها و رفع خطر درگیری انجام دهند.