یمن: در صورت تداوم حملات ائتلاف پاسخ ما شدیدتر خواهد بود

گروه جهان الف،   3980703102

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هشدار داد: در صورتی که ائتلاف سعودی طرح صلح پیشنهادی ما را نپذیرد ما طرح‌ها و برنامه‌های آماده برای پاسخ شدیدتر را داریم.

به گزارش تسنیم، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کرد: طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی «از این نقطه نظر که ما خواستار صلح و توقف خونریزی هستیم»، مطرح شد.

شرف هشدار داد: «اگر ائتلاف متجاوز با ابتکار عمل رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن موافقت نکند ما طرح‌ها و برنامه‌هایی برای پاسخ داریم».

وی در ادامه گفت: «در شرایط صلح، شاخه زیتون تقدیم می‌کنیم و در شرایط جنگی، چنان (به متجاوزان) رنج و سختی خواهیم دادیم که هرگز تصورش را نخواهند کرد».

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد: «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در آمریکا حضور دارد و «تماس‌های آمریکایی، سعودی و اماراتی در جریان است و طرح ما در این چارچوب بررسی می‌شود».

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، جمعه گذشته طرح صلحی را در زمینه توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان اعلام کرد.

این بعد از حملات 14 سپتامبر به تأسیسات پالایشگاهی «خریص» در شرق عربستان و بزرگترین پالایشگاه جهان در «بقیق» در 200کیلومتری شمال خریص بود.

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در اولین واکنش ریاض به طرح مذکور، اعلام کرد عربستان سعودی میزان جدیت انصارالله در اجرای طرح صلحی را که مطرح‌ کرده‌، زیر نظر دارد.