ادعای نتانیاهو: صفر تا صد حمله به تاسیسات نفتی عربستان، کار ایران بود

گروه جهان الف،   3980703071 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت از ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو، از جامعه جهانی خواست فشار و تحریم بر تهران را افزایش دهند.

ادعای نتانیاهو: صفر تا صد حمله به تاسیسات نفتی عربستان، کار ایران بود

به گزارش فارس، بعد از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه گذشته (سه‌شنبه) ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که پای ثابت اتهام‌زنی به تهران در مسائل مختلف است، از ادعاهای دوست نزدیک خود حمایت کرد.

نتانیاهو که به دلیل شکست در کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی در انتخابات سراسری اخیر در فلسطین اشغالی و مواجه‌شدن با بحران سیاسی کم‌سابقه سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرده بود، شامگاه گذشته با انتشار یک پیام ویدئویی، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را کار ایران دانست.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی در این پیام مدعی شد: «بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند که ایران مسئول حمله اخیر به عربستان سعودی است. بگذارید به نیابت از تمام اسرائیل بگویم، خیلی ساده؛ ایران از صفر تا صد [حمله] را انجام داد».

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که برای ماندن در این پست به هر دستاویزی چنگ می‌اندازد، افزود:‌ «اسرائیل می‌داند چگونه از خود در برابر چنین تجاوزی دفاع کند و از تمام اعضای جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا به اقدامات رئیس‌جمهور ترامپ برای افزایش فشار بر ایران بپیوندند. این تنها راه متوقف کردن ستیزه‌جویی ایران است».

ترامپ روز گذشته طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیت جهانی دانسته و ادعا کرد: «ایران نه تنها کشور پیشرو در حمایت دولتی از تروریسم است بلکه سران ایران در حال شعله‌ور کردن آتش جنگ‌های غم‌انگیز در سوریه و یمن هستند».

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز که به عنوان اولین سخنران در نشست سران مجمع عمومی صحبت کرده بود، با نگران‌کننده دانستن احتمال بروز درگیری نظامی در خلیج فارس، گفت جهان تاب تبعات درگیری در منطقه را ندارد.