دادستان کشور: ریشه بخشی از فساد کنونی در برنامه‌ریزی دشمن از آن سوی مرزها است

گروه اجتماعی الف،   3980703055 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام منتظری گفت: ریشه بخشی از این فسادی که اکنون وجود دارد در برنامه ریزی دشمن از آن سوی مرزها است، هدف دشمن هم صرفا ایجاد نارضایتی در بین مردم است و می خواهد القا کند که نظام ما ناکارآمد است و نمی تواند مشکلات مردم را حل کند.

دادستان کشور: ریشه بخشی از فساد کنونی در برنامه‌ریزی دشمن از آن سوی مرزها است

به گزارش الف به نقل از  دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم عزاداری شب شهادت امام سجاد در حسینیه اعظم فرحزاد اظهار کرد: امشب به روایتی شب شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت امام سجاد (ع) است. ایشان از طرف مادر بزرگوارشان که به این آب و خاک تعلق دارد افتخاری برای ما ایرانیان هستند.

وی گفت: امام سجاد (ع) سه سال از عمر شریف خود را در دوران جد بزرگوارشان حضرت علی (ع) ده سال را در دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) و ده سال از عمرشان را در کنار پدر بزرگوارشان حضرت سید الشهدا (ع) سپری کردند و در سال 95 هجری قمری در سن 57 سالگی توسط یکی از خبیث ترین خلفای بنی امیه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: این امام (ع) در واقعه کربلا بنا به تدبیر الهی دچار بیماری بودند و تب شدیدی بر ایشان عارض شده بود و یک نوع تکلیف بود تا وظیفه دفاع از حریم امام حسین (ع) از آن حضرت برداشته شود.

وی ادامه داد: شرایط جسمانی این امام بزرگوار از عصر روز عاشورا به بهبودی رفت و بخش دوم نهضت امام حسین (ع) به رهبری این امام بزرگوار و با همراهی حضرت زینب (س) آغاز شد.

دادستان کل کشور گفت: در آغاز نهضت امام حسین (ع) که از شهر مدینه شروع شد، وقتی سیدالشهدا (ع)  خطر بزرگ را برای جهان اسلام دید حرکت الهی خود را از مدینه شروع کرد و عزیزترین افراد خانواده‌اش را در این سفر با خود همراه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: هزینه این قیام، جان عزیز امام حسین (ع) و فرزندان و اصحاب باوفایش و نیز اسارت زن و بچه اش بوده است و این هزینه را خداوند باید قرار می داد تا اسلام که دین نجات بخش بشریت است، باقی بماند.

وی گفت: بخش اول نهضت امام حسین (ع) ازصبح عاشورا تا عصر عاشورا بود و بخش دوم آن از عصر عاشورا و با رهبری امام سجاد (ع) شکل گرفت. البته امام حسین (ع) می توانست با قدرت غیر قابل تصور برای ما پیروز این میدان باشد؛ اما خداوند مقدر کرده بود که مسیر طبیعی طی شود و دین اسلام با خون امام حسین و یارانش آبیاری گردد. چون اگر قیام امام حسین (ع) در عصرعاشورا به پایان می رسید قطعا بنی امیه می توانست آثار و تبعات نهضت را به گونه ای هدایت کند که دیگر هیچ نشانی از قیام امام حسین (ع) باقی نماند.

دادستان کل کشور افزود: از عصرروز عاشورا تا برگشتن این قافله داغدیده به کربلا در اربعین و سپس ورود ایشان به مدینه، حرکتی حماسی بوده که از سوی خاندان امام حسین (ع) شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: خطبه های بسیاری از خاندان اهل بیت (ع) وجود دارد که نسبت به این قیام الهی روشنگری می کرده اند و امام سجاد (ع) در هر فرصتی که پیدا می شد در بین مردم حاضر و به روشنگری در مورد این قیام الهی می پرداخت و در این خطبه ها توانستند فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنند.

وی بیان کرد: امام سجاد (ع) در مسیر برگشت خود از شام به مدینه مسیر را به گونه ای انتخاب کردند که از کربلا عبور کنند و این زیارت اولین پیاده روی اربعین است و حالا ببینید که اربعین و زیارت اربعین به چه جایگاه بلند و رفیعی رسیده است و مردم چه ارادتی به امام حسین (ع) پیدا کرده اند.

دادستان کل کشور گفت: اربعین امروز دیگر مختص عراق و یا ایران نیست بلکه یک حرکت جهانی شده است و نه تنها شیعیان بلکه حتی مسیحیان هم در ایام اربعین به زیارت امام حسین (ع) می روند و برای آن ارزش قائل هستند.

منتظری گفت: ما هر چقدر در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم و پیرو مکتب اهل بیت (ع) بوده و شیعه ولایت علی (ع) باشیم در زندگی موفق تر خواهیم بود.

وی اظهار کرد: تکلیف اکنون ما ادامه این نهضت بزرگ است، مردم زمان امام حسین (ع) را اگر ببینیم باید متوجه شویم که چه شد که این حادثه عظیم آفریده شد، چون همه کسانی که به جنگ با امام حسین (ع) آمدند تماما مسلمان بودند اما پس از 20 سال از شهادت امام علی (ع) این مردم عوض شدند و به جنگ فرزندش رفتند و علت این کار هم فاصله گرفتن آنها از ولایت و قطع تبعیت از ولایت است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز برای ما قیام امام حسین (ع) و حرکت امام سجاد (ع) یک درس بزرگ است که باید به آن بیشتر توجه کنیم؛ چراکه اکنون هم تقابل بین حق و باطل وجود دارد. ملت ایران در طی 40 سال گذشته به ندای ولی فقیه جواب مثبت داده و توانسته است سربلند و موفق باشد و وقتی که ملت ایران به ندای ولی فقیه زمان لبیک گفت دشمنی ها هم با این ملت شروع گردید، به طوری که جنگ هشت ساله را به کشور ما تحمیل کردند و اکنون هم جنگ اقتصادی را با شدت بیشتری به ما تحمیل می کنند.

منتظری گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی ما به خاطر این جنگ دشمن خارجی است و بخشی هم به خاطر سوءمدیریت ها و بخشی هم به خاطر خرابکاری های عده ای از افراد فاسد است. افرادی که یا صرفا منافع خود را می بینند و یا مامور مستقیم دشمن هستند.

دادستان کل کشور افزود: ریشه  بخشی از این فسادی که اکنون وجود دارد در برنامه ریزی دشمن از آن سوی مرزها است، هدف دشمن هم صرفا ایجاد نارضایتی در بین مردم است و می خواهد القا کند که نظام ما ناکارآمد است و نمی تواند مشکلات مردم را حل کند.

 منتظری گفت: اتاق فکر و اندیشه های زیادی را به کار بسته اند و از باز بودن بستر بی در و پیکر فضای مجازی سوءاستفاده می کنند تا مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند، البته ه گز به این هدفشان که ناامیدی مردم است نخواهند رسید.

وی افزود: اگر ابتدای جنگ تحمیلی را ببینیم خواهیم دید که مردم با دست خالی به جنگ با دشمنِ تا دندان مسلح، رفتند و با اینکه فشنگ و گلوله ای نداشتند اما در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کردند. اکنون نتیچه این مقاومتها این شده است که کشور ما در میان کشورهای منطقه و حتی دنیا سرآمد و سربلند است.

منتظری بیان کرد: اکنون باید ببینیم که چگونه دشمن اسلام، در یمن زمین گیر شده است و نمی تواند کارش را پیش ببرد به طوری که در ابتدای جنگ می گفت سه روزه پیروز خواهیم شد؛ اما اکنون چهار و نیم  سال است که در یمن گرفتارو تحقیر شده است.

وی تاکید کرد: مردم یمن مردمی هستند که ولایتمدار هستند و عاشورا و ولایت علی ابن ابیطالب (ع) را تابلوی مسیر خود قرار داده اند. نمونه های مختلف مقاومت در فلسطین، عراق ، لبنان و یمن را اکنون می توانیم مشاهده کنیم که منشاء همه آنها قیام امام حسین (ع) است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه سنگین ما اکنون حفاظت از این نهضت است، به عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: اگرچه یکی از اهداف دشمن القای فساد در کشور است؛ اما اینگونه نیست و باید بدانید که نظام ما بحمداله سالم است.

منتظری افزود: تا زمانی که نهضت امام حسین (ع) و اربعین وجود دارد ما از توطئه‌های دشمن هراسی نداریم.

وی در پایان گفت: برای حفظ نظام اسلامی باید کمی این مشکلات را تحمل کنیم چون اکنون کشور ما مانند یک ستاره ای است که در منطقه می درخشد و ملتهای منطقه در حال الگوگرفتن از آن هستند.