در رونمایی از مستند ۴۲۰۰ عنوان شد: وزیر اسبق اقتصاد :کسانی که دستور 4200 را صادر کرده اند هم باید بازخواست شوند

گروه اقتصادی الف،   3980702189 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
وزیر اسبق اقتصاد :کسانی که دستور 4200 را صادر کرده اند هم باید بازخواست شوند

طهماسب مظاهری؛ رییس کل سابق بانک مرکزی، در مراسم رونمایی از مستند ۴۲۰۰ با دفاع از محاکمه سیف و عراقچی گفت علاوه بر محاکمه مجریان دلار 4200، کسانی که دستور این کار را داده اند هم باید بازخواست شوند و پاسخگو باشند.


با گزارش الف، طهماسب مظاهری که در مراسم رونمایی از مستند۴۲۰۰ در مجمع کارآفرینان سخنرانی می کرد، با صدای بغض آلود و لرزان، گفت: اشتباه ۴۲۰۰ در دهه های قبل هم حتی از زمان مرحوم هاشمی اجرا شده بود و نکته تاسف بار، تکرار اشتباه ۱۲۲۶ آقای احمدی نژاد در فاصله ای خیلی نزدیک توسط آقای روحانی بود.

بغض وزیر سابق پس از تماشای مستند۴۲۰۰


مظاهری ادامه داد: بیشترین خسارتی که اشتباه 4200 به کشور ما زد، این بود که میدان را برای تولید و نوآوری تنگ کرد و استعدادهای ناب این سرزمین را بسوی رانتخواری سوق داد.


مستند ۴۲۰۰ صبح سه‌شنبه در مجمع کارآفرینان ایران رونمایی شد. در این مراسم جمعی از بزرگ ترین کارآفرینان ایران نیز حضور داشتند.


محمدرضا دیانی رییس مجمع کارآفرینان ایران نیز در این مراسم، بانکهای خصوصی و قانون شکن را به انبار باروت اقتصاد ایران تشبیه کرد و از تیم تولید مستند۴۲۰۰ خواست در ادامه این مستند، به مسایل بانکها هم بپردازند.


دیانی افزود این مستند نشان داد دولتمردان ما در دوره های مختلف، از تجربیات هم استفاده نمی‌کنند و دانش و تجربه کاری بین دولتها منتقل نمی شود.


مستند ۴۲۰۰ ؛ جهش ارزی سال ۹۷ را روایت میکندو و توسط سیدامیر سیاح نوشته و کارگردانی شده است. سیاح، هدف از تهیه این مستند را ثبت تحولات سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ و پیشگیری از تکرار اشتباهات اقتصادی ذکر و تاکید کرد این مستند با ابتکار شخصی تولید شده و ساخت آن به سفارش هیچ نهاد و یا سازمان فرهنگی یا نظامی یا رسانه‌ای یا امثال آن نبوده است.