وزیر راه: شرایط جنگ اقتصادی امروز سخت‌تر از جنگ نظامی در دفاع مقدس است

گروه اقتصادی الف،   3980702119 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط جنگ امروز ما شاید سخت‌تر از شرایط جنگ نظامی و تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس باشد.

وزیر راه: شرایط جنگ اقتصادی امروز سخت‌تر از جنگ نظامی در دفاع مقدس است

به گزارش مهر، محمد اسلامی، صبح امروز سه شنبه ۲ مهر در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در ۸ سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه به منظور ارزش نهادن به یک دستاورد بزرگ در حوزه دفاع مقدس است، گفت: ۸ سال دفاع از وطن، به عنوان ذخایر پر افتخار ملی ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بازخوانی و پردازش دستاورد دفاع مقدس هم در مدیریت فرماندهی و هم نحوه اقدام و عملکرد آن‌ها را می‌توانیم به نسل حاضر انتقال دهیم؛ ضمن اینکه مستند سازی این دستاورد با زنده سازی و زنده نگهداشتن آن، یکی از اهداف اصلی در برگزاری این نمایشگاه بوده است که باید سعی کنیم تمامی این دستاوردها را به نسل حاضر انتقال دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شرایط جنگ امروز ما شاید سخت‌تر از شرایط جنگ نظامی و تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس باشد؛ چرا که آمریکا در تمام مویرگ‌های شریانی فرعی و اصلی کشور از جمله روابط مالی و اقتصادی ما به صورت تروریستی نفوذ کرده و ما نیاز داریم با هوشیاری و جانفشانی، اقدام به هنگامی را انجام دهیم و خوشبختانه با کمک خداوند توانستیم تمامی این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: باید کشور را در مسیر توسعه حفظ کنیم و لذت ملی روزافزون را باید با اقدامات هوشیارانه برای مردم کشور فراهم کنیم.

اسلامی اظهار کرد: موضوع پراهمیت نقش مهندسی در جنگ بسیار مهم بوده و به عنوان یک نقش پایه‌ای و اساسی محسوب می‌شود که نیروهای مسلح با ظرفیت‌های مهندسی خود و دستگاه‌های پشتیبان مانند وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، به صورت بسیجی و جهادی در جبهه‌ها حضور داشتند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در دوران دفاع مقدس، وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی از طریق ۲ اداره کل راه کربلا و راه قدس، در طول  ۸ سال جنگ تحمیلی حاضر بودند و با وجود آنکه یک دستگاه دولتی محسوب می‌شدند، اما به عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی عمل کردند.

وی یادآور شد: باید مسیر وزارت راه و شهرسازی همواره ادامه داشته باشد و خوشبختانه تمامی اقدامات این وزارتخانه در سراسر کشور در قالب پروژه‌های عمرانی و مسکنی فعال است که یاد و خاطره تمامی شهدای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در طول ۸ سال دفاع مقدی را گرامی می‌داریم.

گفتنی است صبح امروز نمایشگاه نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در طول ۸ سال دفاع مقدس با حضور وزیر راه وشهرسازی، معاونان وی، مدیران دستگاه های تابعه این وزارت خانه و سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در محل باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.