چه کسانی همراه روحانی به نیویورک رفته‌اند؟

گروه سیاسی الف،   3980702117

رئیس‌جمهور روز گذشته به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

چه کسانی همراه روحانی به نیویورک رفته‌اند؟

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، صبح دوشنبه به‌منظور حضور و سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

با وجود محدودیت‌هایی که دولت آمریکا برای در صدور ویزا برای هیئت ایرانی اعمال کرده بود، تعداد محدودی از دولت‌مردان موفق شدند رئیس‌جمهور را  در این سفر همراهی کنند.

صدور ویزا تا آخرین روزهای منتهی به سفر هیات ایرانی در هاله ای از ابهام بود و محمدجواد ظریف وزیر خارج نیز روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در گفتگو با خبرنگار تسنیم از ندادن ویزا به تیم ایرانی سخن گفته بود.

حالا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه، رئیس جمهور را  در این سفر همراهی می‌کنند.

از تیم رسانه‌ای ریاست‌جمهوری تنها کاظم روحانی نژاد به نیویورک رفته است. آمریکا به خبرنگاران و عکاسان ایرانی برای سفر به مقر سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

روحانی در اولین برنامه خود، با عمران‌خان نخست وزیر پاکستان دیدار و پس از آن با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با روسای برخی کشورها، مصاحبه با برخی رسانه‌های بین‌المللی و برگزاری کنفرانس خبری عمومی در پایان سفر از برنامه ‌های سفر امسال روحانی به نیویورک است. 

روحانی روز پنج‌شنبه و پس از نشست خبری، به تهران بازخواهد گشت.