فصل جدید «نفوذ» فردا کلید می‌خورد

گروه فرهنگی الف،   3980702108

تهیه کننده سریال «نفوذ» گفت: فردا بعد از 6 ماه تعویق در تصویربرداری، سریال «نفوذ» را در قطار راه آهن تهران کلید می‌زنیم.

فصل جدید «نفوذ» فردا کلید می‌خورد

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال «نفوذ» در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر گفت: به امید خداوند فردا چهارشنبه ادامه سریال «نفوذ» که ۱۰ قسمت است، که با تعویق ۶ ماهه روبرو بود را در قطار راه آهن تهران کلید می‌زنیم. 

وی ادامه داد: در این سکانس‌ها که بیشتر شکل عبوری دارد، یلدا افشاری‌نیا بازیگر نقش مهناز مقابل دوربین می‌رود که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال است و بازیگران زیادی در این سکانس نداریم. 

این تهیه کننده همچنین افزود: در این فصل برای اولین بار بیشتر وارد بحث سایت کبکان می‌شویم. قرار بود ۶ بازیگر خارجی داشته باشیم که هنوز انتخاب نشده‌اند و بزودی و بعد از انتخاب، نام آنها را اعلام می‌کنیم. ما در فصل گذشته ۷ بازیگر خارجی داشتیم. 

علی اکبری درباره مدت زمان تصویربرداری این سریال تا پایان نیز گفت: برای این دوره از تصویربرداری سریال مدت زمان ۵ ماه را تخمین زدیم اما اگر همه شرایط طبق روال و خوب پیش رود این احتمال وجود دارد تا ۴ ماهه سریال را به پایان برسانیم. در هر حال ساختن سریال‌هایی که به تاریخ معاضر می‌پردازد کار سختی است چراکه در حافظه شفاهی مردم ایران به خوبی ثبت شده است و آماده‌سازی فضاها دشوار است، اما کارهای تاریخی صرف به این شکل نیست و تولیدشان راحت‌تر است. 

تهیه کننده سریال «مریم مقدس» با اشاره به لوکیشن‌های این سریال نیز بیان داشت: دیوار سفارت آمریکا را در شهرک سینمایی غزالی و سایت کبکان در شمال کشور و شهر چالوس ساختیم. همانطور که می‌دانید سایت کبکان در واقعیت در ارتفاعات مشهد است اما به دلیل اینکه آن زمان در مسیرش روستاهای مختلفی قرار داشت و الان این روستاها تخریب شده است، ما مجبور شدیم به شمال برویم و چالوس را برای بازسازی این لوکیشن انتخاب کردیم. در مجموع حدود 12 لوکیشن‌ مختلف در همان چالوس تجمیع شده است که از آنها می‌توانم به روستای کبکان، سایت پشتیبانی، روستای درگز، پاسگاه ژاندارمری، بخش باقی مانده گنبد، سکانس غار و کوه همگی در این منطقه قرار دارند. 

**«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز ۳ در خجیر، فاز ۴ در گنبد و مشهد و همچنین فاز ۵ در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند. صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و ... نقش‌هایی بازی می‌کنند که اینها عینا واقعی است.