فیلبند تجربه‌ای از سفر به رویا

گزارش بازرگانی،   3980702107
فیلبند تجربه‌ای از سفر به رویا

برای علاقمندان به سفر و طبیعتگردی، روستای فیلبند یک مکان آرامش‌بخش و دیدنی است با چشم‌اندازی بسیار زیبا یا بهتر بگوییم جادویی.

جایی که از فراز ابرها می‌توان، گوشه‌ای از زیبایی‌های خلقت را با تمام وجود حس کرد.

فیلبند به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد، مکان مناسبی برای ایجاد پدیده اقیانوس ابر است؛ پدیده‌ای که این روزها گردشگران زیادی را راهی این منطقه می‌کند. فیلبند روستایی در شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. اهالی به این روستا فلبن می‌گویند که کوتاه شده فیلبند است. علت نام گذاری این عنوان برای آن ارتفاع بالای ییلاق است که مسیر رفت و آمد آن را دشوار کرده است. این منطقه در فصل بهار و پاییز،  آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

اگر قصد سفر به این منطقه خوش آب و هوا را دارید، باید بگوییم که دسترسی به روستای فیلند بابل از جاده هراز و سنگچال آمل آسان‌تر است. زیرا مسیر بابل آسفالت نبوده و پیچ و شیب‌های زیادی دارد و با ماشین غیر آفرود رفتن به سمت آن کمی مشکل است. لذا برای رسیدن به این روستا مسیر هراز و سنگچال بسیار آسان‌تر است. اینکه از شهر آمل به سمت جاده هراز حرکت کنید و بعد از دو کیلومتر که از اولین تونل عبور کردید سمت چپ جاده تابلوی روستای چلاو را مشاهده خواهید کرد که با پشت سر گذاشتن این روستا اول به مراتع و بعد از عبور از سربالایی ها به روستای فیلبند خواهید رسید.

پیشنهاد می‌کنیم در فصل زیبای بهار و حتی پاییز سری به این منطقه خوش آب و هوا بزنید. شک نکنید که یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد بود.