محمود عباس: فعلا تماسی با ترامپ نداریم

گروه جهان الف،   3980702084

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که تماسی با دولت آمریکا تا زمانی که موضع خود را در قبال مسئله فلسطین تغییر ندهد، صورت نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با اقلیت فلسطین در نیویورک گفت: ما هیچ‌گونه تماسی با دولت آمریکا نخواهیم داشت تا زمانی که موضع و تصمیمات ویرانگر خود را درباره روند صلح از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال مقر سفارتش از تل آویو به قدس تغییر ندهد.

عباس از تصمیمات آمریکا از جمله توقف حمایت مالی از آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) به شدت انتقاد و بر موضع ثابت فلسطین درباره مخالفت با سیاست‌های آمریکا تأکید کرد.

عباس گفت: سیاست آمریکا اسرائیل را به اقدامات خصمانه علیه اراضی فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی تشویق کرده است.

وی دولت رژیم صهیونیستی را به از بین بردن هرگونه فرصتی برای تحقق صلح عادلانه از طریق ادامه سیاست شهرک‌سازی و بازداشت‌ها و ادامه بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی فلسطین متهم کرد.

عباس مجددا تهدید کرد: اگر اسرائیل وعده خود درباره الحاق بخشی از کرانه باختری را اجرایی کند این به معنای پایان تمامی توافق‌نامه‌های بین المللی است. طرف فلسطینی خواهان تحقق صلح عادلانه و دائم است.

عباس در سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با عبدالله دوم، پادشاه اردن و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد. او با عبدالله دوم و سیسی درباره تحولات سیاسی منطقه و فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

او بر راهکار تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل تأکید کرد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که عباس در این دیدارها بر اهمیت برگزاری نشست بین المللی برای آغاز روند سیاسی صلح براساس قطعنامه‌های بین المللی تأکید کرد.

وی گفت: سخنرانی عباس در این مجمع بر جنایت‌های اسرائیلی و شهرک‌سازی و لزوم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره متمرکز خواهد بود.