جنگنده‌های نسل بعدی روسیه بی‌سرنشین خواهد بود

گروه جهان الف،   3980702008

مدیرکل موسسه تحقیقات علمی دولتی سیستم‌های حمل ونقل هوایی روسیه اعلام کرد: مسکو اکنون در حال توسعه جدیدترین جنگنده‌های نسل ششم خود است تا بدون خلبان به پرواز درآیند.

به گزارش ایرنا، سرگئی خوخلوف با بیان این مطلب گفته است که تفاوت اصلی نسل ششم از نسل پنجم در این است که این هواپیمای نسل بالاتر می‌توانند با خلبان یا بی خلبان هم به پرواز درآیند و عملکردی مشابه پهپادها خواهند داشت.

روس‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که نخستین نمونه از نسل ششم جنگنده‌های این کشور تا پایان سال میلادی جاری ( تا چهار ماه دیگر) به بهره برداری برسد. 

خوخلوف ادامه داد: جنگنده های نسل ششم، تمام ویژگی های نسل پنجم را دارند علاوه بر اینکه سریعتر، قوی تر و دارای مانور بالاتر هستند و جمع این امکانات باعث می‌شود که عملکرد بهتری در برنامه رادار گریزی داشته باشند.

اکنون سوخو ۵۷ پیشرفته ترین جنگنده روسیه به حساب می‌آید که چند هفته پیش ولادیمیر پوتین در نمایشگاه هوا فضای روسیه آن را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری روسیه نشان داد و پیشنهاد کرد آنکارا به جای اف۳۵ آمریکا، از این جنگنده های روسی خریداری کند.

نخستین مجموعه از سوخو ۵۷ شامل ۷۶ فروند جنگنده قرار است تا چهار ماه دیگر در ارتش روسیه به کار گرفته شود.

روس‌ها مدعی هستند که سوخو ۵۷ تنها جنگنده رادارگریز جهان است و سامانه پدافند اس۴۰۰ این کشور می‌تواند جنگنده اف۳۵ آمریکا را به راحتی شناسایی کند که واشنگتن مدعی شده هواپیمایی رادارگریز است.