موسوی: ابتکارات دیپلماتیک و سیاسی ظریف برای بن‌بست‌شکنی است

گروه سیاسی الف،   3980701197

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: همانطور که مقامات کشور متفق‌القول هستند، ایده دیدار و مذاکره با آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام تقریبا خیلی سخت و از محالات شده است.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی در مورد برخی ایده‌های دیپلماتیکی که در روزهای اخیر از سوی مقامات کشورمان از جمله وزیر خارجه مطرح شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی دارای ایده‌های دیپلماسی و سیاسی است و نکاتی که دکتر ظریف اخیرا در مصاحبه‌هایشان مطرح کرده‌اند و قبلا نیز به نوعی مطرح کرده بودند برای بن‌بست‌شکنی است. برای اینکه نشان دهیم ایران دارای ایده و ابتکار است و همواره راه دیپلماسی باز است.

وی با بیان اینکه مخاطب این سخنان افکار عمومی خارجی و مخاطبان خارجی بخصوص در ایالات متحده آمریکا است، ادامه داد: باید صبر کنیم و ببینیم که با این ایده‌های ایران در برابر ایده‌های غیرعملی آنها چه برخوردی می‌شود چراکه ما معتقدیم ایده‌هایمان در چارچوب برجام و توافقات است و خواهد بود و این ایده‌ها عملی است و اگر آنها صداقت داشته باشند باید از این ایده‌ها استقبال کنند ولی متاسفانه نه این پذیرش، نه این آمادگی و نه این صداقت در طرف مقابل به ویژه آمریکایی‌ها وجود ندارد چراکه اگر بود می‌توانستند این ابتکار را مورد بررسی قرار دهند و از این بن‌بستی که خودشان به دست خودشان ایجاد کرده‌اند، خارج شوند.

این دیپلمات کشورمان افزود: همانطور که مقامات جمهوری اسلامی ایران متفق‌القول هستند، ایده دیدار و مذاکره با آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام تقریبا خیلی سخت و از محالات شده است مگر اینکه به قول مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها توبه کنند و دست از فشار اقتصادی، تحریم و جنگ اقتصادی علیه ایران بردارند و به تعهدات خود عمل کنند. در هر صورت در چارچوب سازوکارهایی که در خود برجام وجود دارد، در سطوح مختلف کارشناسی، وزرا و اگر دیداری بین سران عضو برجام باشد آنها هم بیایند و حضور داشته باشند. تا این شروط ذکر شده تامین نشود قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.