دکتر دارابی: دانشگاه صدا و سیما مرکز تربیت نیروی کارآمد و انقلابی برای رسانه ملی است

گروه فرهنگی الف،   3980701192
دکتر دارابی: دانشگاه صدا و سیما مرکز تربیت نیروی کارآمد و انقلابی برای رسانه ملی است

دکتر علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی در آیین گشایش سال تحصیلی جدید در دانشگاه صداوسیما گفت:همه رسانه‌ها با تکیه بر مزیت‌های خود در تلاش برای جذب سهم بیشتری از مخاطب هستند.آنچه که بر همه ما امروزه فرض است آنکه ویژگی‌های عصر کنونی و شرایط رقابتی رسانه‌ها را به خوبی بشناسیم و پس از آن در حوزه تولید و توزیع محتوی نقش آفرین باشیم.

به گزارش الف وی افزود :سعی کنیم دانشگاه صدا و سیما در میان دانشگاه‌های کشور یک برند، اعتبار و منزلت خاص داشته باشد. چرا که اخلاق، رفتار، مواضع، گفتار ما باید سرآمد باشد، مبادا برخی حواشی ما را به خود مشغول کند زیرا در سازمان و نهادی کار می‌کنیم و درس می‌خوانیم که یاد دهنده و یادگیرنده است.

معاون امور استان های رسانه ملی گفت:  امر به معروف، دعوت به خیر و صلاح و نهی از منکر از خطاها و کژی‌ها باید در فرهنگ سازمانی ما نهادینه شود البته باید مراقب بود که به نام این فریضه از هرگونه اتهام، برچسب‌زنی، ورود به احوال شخیصه دیگران به نام شفافیت بشدت خودداری کرد.

دارابی از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما خواست  در کنار دروس تخصصی در همه سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، معارف اسلامی و قرآنی، نهج البلاغه زبان و ادبیات فارسی، و آثار شهید استاد مطهری و تاریخ معاصر جهان ایران را مطالعه کنند وعلاوه بر این مساله دو زبانه بودن و تسلط دانشجویان به زبان دوم یک اصل است.

وی تصریح کرد :اگر چه برخی "عصر فرا واقعیت" یا "عصر مجازی" را برای این دوره برگزیده اند ولی توجه به این نکته هم ضروری است که رسانه‌ها متنوع، متعدد، متکثر شده اند و در عین حال مخاطبان هم فعال، تولید کننده، کنش‌گر و انتخاب‌گر هستند. بناست شماها آینده‌سازان، کارشناسان و دست‌اندرکاران رسانه در فردا باشید، پس سعی کنید در آراستگی باطنی و خودسازی اخلاقی که هر قدر برای این امر فرصت بگذارید و کار کنید کم است؛ دیگر آنکه باید در حوزه مهارت آموزی و حرفه‌ای گرایی، در میان سایر دانشجویان حرف اول را بزنید.

  عضو هیات علمی داشگاه صدا و سیما تاکید کرد: پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی دانشجویان از حیث راهبردی و کاربردی باید به گونه‌ای باشد که نیازهای اعلامی بخش‌های مختلف سازمان را پاسخی در خور بدهد.شما دانشجویان باید خود را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم که رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی صادر فرموده‌اند بدانید و برای زمینه‌سازی و تحقق آن مسئولانه وارد میدان شوید.

معاون امور استان های رسانه ملی گفت : دانشجویان دانشگاه هم در بسیاری از رخدادها می‌درخشند؛ امسال در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما بیش از ۲۴ نفر از آنان برنده جوایز شدند البته جریان دانشجویی در صدا و سیما باید در همه عرصه‌ها پیشرو باشد و تاثیرگذار پیروی از این و آن در شأن جریان دانشجویی صدا و سیما نیست.

وی در پایان گفت:  بسیج در دانشگاه صدا و سیما همواره پرتلاش، کارآمد و موفق بوده است باید از این جوانان انقلابی و موفق حمایت کرد امسال هم کاروان اربعین را بسیج دانشجویی راه‌اندازی کرده که امیدوارم این مورد اقبال گسترده دانشجویان قرار بگیرد.