رشد تاریخی روزانه معاملات تالار شیشه‌ای ثبت شد

گروه اقتصادی الف،   3980701168

در معاملات امروز ، شاخص بورس تهران عدد ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد را ثبت کرد.

به گزارش مهر به نقل از بازار سرمایه، در معاملات امروز (دوشنبه اول مهرماه) شاخص بورس تهران عدد ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۲۱۶۵ واحد افزایش به رقم ۹۰ هزار و ۱۸ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۶ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۳۲ هزار و ۳۳۵ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز با افزایش ۱۰۴ واحدی عدد ۴۱۲۱ را ثبت کرد.

امروز با دست به دست شدن ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۸۰ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۳۶۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» به ترتیب با ۱۰۶۴، ۵۴۷ و ۵۳۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای «شگل»، «کبافق» و «سپ» به ترتیب با ۱۹، ۱۲ و ۱۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز «وتجارت»، «خساپا» و «وبصادر» پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و بانک به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سنا، بورس تهران در اولین روز کاری پاییز به رشد تاریخی روزانه دست یافت و با پرش ۹۳۶۷ واحدی عدد ۳۱۱ هزار ۴۷۱ واحد را ثبت کرد. به گفته کارشناسان پیش بینی عملکرد مثبت شرکت ها در شهریور ماه مهمترین دلیل رشد روزهای اخیر شاخص است.