شهردار تهران: اقتدار و شرافت امروز را مدیون شهدا هستیم

گروه اجتماعی الف،   3980701071

شهردار تهران گفت: اگر امروز شرافت و اقتدار داریم، مدیون کسانی هستیم که برای دفاع از خاک میهن از جان خود گذشتند.

به گزارش فارس، پیروز حناچی در مراسم نواخته شدن نهمین زنگ دانش‌آموز شهید که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید در بهشت‌زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: یاد امام راحل و شهدا را گرامی می‌داریم و آرزوی سلامت برای رهبر معظم انقلاب دارم که در این شرایط سخت رهبری می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی افزود: حمله هواپیماهای عراق به کشورمان در سال ۵۹ و سقوط خرمشهر  از خاطره‌های تلخی است که از سال‌های جنگ به یاد داریم.

شهردار تهران گفت: رزمندگان غیور کشورمان خیلی زود این روزهای را به‌روزهای شیرین تبدیل کردند و خرمشهر را از حصر آزاد کردند.

حناچی با بیان اینکه جنگ تلخ است گفت: جنگ ما دفاع بود و ما در مقابل کسانی که همسایه ما بودند و به جنگ ما آمده بودند از کشورمان دفاع کردیم.

وی ادامه داد: جنگ ما فقط با عراق نبود بلکه کویت، امارات و سایر کشورها با عراق متحد بودند، مصر اسلحه‌های روسی در اختیار عراق قرار می‌داد و کشور ما به‌تنهایی در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرد‌.

شهردار تهران تصریح کرد: دانش آموزان نقش اساسی در جبهه‌های جنگ داشتند و دانش‌آموزانی همچون شهید فهمیده با فداکاری‌های خود نقش مهمی در پیروزی کشورمان ایفا کردند.

وی افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس چنان اعتمادبه‌نفسی پیدا کردند که هیچ کاری برایشان غیرممکن نبود.