بیانیه فیفا: به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها داده شود

گروه ورزشی الف،   3980631066 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سایت فیفا با انتشار گزارشی روشن و صریح درباره موضوع ورود زنان به ورزشگاه های ایران اظهار نظر کرد.

بیانیه فیفا: به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها داده شود

به گزارش ورزش سه، در روزهای گذشته هیئتی از فیفا برای بررسی اقدامات ایران برای تسهیل ورود زنان به ورزشگاه در بازی ایران مقابل کامبوج سفر کرده بودند که نتیجه بازدید آن ها به سرعت و در یک بیانیه خبری منعکس شده است.

نکته مورد اهمیت این بیانیه از این قرارند که:

*زنان باید در همه مسابقات فوتبال از جمله لیگ برتر مجوز ورود به ورزشگاه را داشته باشند و البته بلیت بر اساس تقاضای آن ها عرضه شود و محدودیتی در خرید بلیت برای آن ها وجود نداشته باشد.

متن این بیانیه را که دقایقی پیش توسط فیفا منتشر شده و در شبکه های اجتماعی در حال وایرال شدن است را بخوانید:

هیئتی از کارشناسان فیفا برای گفت و گو در مورد اقدامات طراحی شده برای موضوع اجازه حضور زنان در استادیوم های ایران برای تماشای مسابقات فوتبال به تهران سفر کردند.

در کنار این هیئت، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حاضر بودند و با معاون وزیر ورزش و جوانان ایران، نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با محوریت روابط بین الملل، امنیت و فروش بلیط دیدار و گفتگو کرد.

قرار است در تاریخ ده اکتبر 2019 تیم های ملی ایران و کامبوج در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 با هم بازی کنند و هیئت فیفا همچنین از استادیوم آزادی تهران نیز بازرسی کردند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که هیچ محدودیتی در تعداد تماشاگران زن نباید وجود داشته باشد و تعداد بلیط‌هایی که به زنان اختصاص میابد، باید براساس تقاضا باشد و بس. 

بازرسی های موجود نشان داد که هیچ مانع عملیاتی بزرگی برای اجرای این اقدامات در ورزشگاه آزادی در زمان شروع بازی در تاریخ 10 اکتبر 2019 وجود ندارد. در همین راستا، هیئت فیفا مطابق مقررات مربوط به فیفا، در مورد روش های بلیت فروشی دقیق و همچنین شرایط عملیاتی مورد نیاز نیز صحبت کرده اند. 

علاوه بر این هیئت در مورد لزوم افتتاح استادیوم برای زنان برای حضور در بازی ها ملی نیز صحبت کردند. در همین راستا فیفا اعلام کرد که بر اساس برنامه های عملیاتی و نتایج بازی 10 اکتبر 2019 با فدراسیون فوتبال ایران در تهیه پروتکل عملیاتی و الزامات مربوط به آن برای مسابقات لیگ فوتبال ایران همکاری می کند. فیفا همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران و نهادهای دولتی ذیربط را ادامه خواهد داد تا این تغییرات مهم را مطابق مقررات فیفا انجام دهد.

موضع فیفا محکم و واضح است: زنان باید در همه مسابقات فوتبال در استادیوم های فوتبال در ایران اجازه ورود داشته باشند.