حاجی دلیگانی در گفتگو با الف خبر داد؛ انحصار اطلاع رسانی در بازار بورس و از بین رفتن سرمایه های مردم /تذکر به وزیر اقتصاد

گروه سیاسی الف،   3980630185 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از انحصار اطلاع رسانی در بازار بورس که باعث از بین رفتن سرمایه های مردم شده، گفت: در هفته گذشته با اجرای مقررات جدید سهامداران خرد سرمایه هایشان را از دست دادند که در همین زمینه به وزیر اقتصاد تذکر خواهم داد.

انحصار اطلاع رسانی در بازار بورس  و از بین رفتن سرمایه های مردم /تذکر به وزیر اقتصاد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه اخیرا سهامداران بازار سرمایه و بورس با مراجعه به نمایندگان مجلس از اعمال و اجراي مقررات جديدي كه توسط سازمان بورس گذاشته شده، ابراز نگرانی می کنند، گفت: این مقررات باعث شده است تا افرادي كه سهامداران خرد هستند و در حد ١٠٠ تا ١٥٠ميليون تومان در بازار بورس سرمایه گذاری کردند، ظرف يك هفته گذشته نصفي از سرمايه شان از بين برود.

وی افزود: سوال این عده اين است كه چه كسي اين ضرر را جبران مي كند؟.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این سهامداران با مراجعه به نمایندگان مجلس علت را اين مي دانستند كه از ١٣شهريور مي گويند نمادها را در بورس بستند و گفتند كه ٢٥ شهريور باز مي شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: چون از يك هفته قبل از سيزدهم يعني از حدود پنجم، ششم شهريور اين خبر را اعلام كردند و برخي افراد حقوقي يا افرادي كه سهام داران عمده محسوب مي شوند اين خبر بسته شدن نمادها را از قبل مي دانستند باعث شد كه همه در صف فروش قرار بگيرند و خريداري در صف خريدار وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اين موضوع باعث شده كه مقدار زيادي از سرمايه سهامداران خرد از دست برود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه سازمان بورس باید در این زمینه پاسخگو باشد، افزود: این هفته از آقای دژپسند وزير اقتصاد در مجلس سوال خواهم كرد كه چرا در نحوه عمل و نحوه فرايند اجراي مقررات كه اصل آن مقررات هم ممكن است به نفع اقتصاد و بازار سرمايه كشور باشد، به گونه ای عمل می شود که عده ای ضرر کنند.

حاجی دلیگانی گفت: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد که چرا نوع عملكرد ها، نوع اطلاع رساني ها و نوع انحصار در اطلاع رساني يا احيانا رانتي كه در نوع اطلاع رساني وجود دارد، باعث شده تا مردم ضعيف و سهامداران جزء كه امن ترين جا را براي سرمايه گذاری انتخاب کردند، سرمايه شان از بين برود.

وی افزود: اميدي كه به بازار بورس به عنوان يك مجموعه و يك بازار سرمايه مطمئن بود هم از بين می رود و سرمايه مردم به سمت بازارهايي می رود كه مي تواند اثرات تخريبي روي اقتصاد داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این سرمایه گذاران بجاي اينكه بروند سكه، طلا يا ارز بخرند، بر اساس جهت گيري كه دولت داشته و اطميناني كه داده شده سرمايه گذاري را انجام دادند اما اگر بازار سرمايه اين طور پر تلاطم باشد اعتماد به بازار سرمايه از بين مي رود.