وزیر راه: درصدد صادرات ریل ملی ذوب‌آهن هستیم

گروه اقتصادی الف،   3980630175 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی گفت: نه‌تنها برای پروژه‌های داخل بلکه برای استفاده در پروژه‌های فنی مهندسی با کشورهای همسایه نیز در حال رایزنی هستیم تا از تولیدات ریل ملی کشورمان استفاده کنیم.

به گزارش فارس، محمد اسلامی فر عصر امروز در حاشیه آئین تحویل رسمی اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت ذوب‌آهن اصفهان به شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای کشور اظهار کرد: ما امروز شاهد به‌کارگیری این محموله در پروژه‌های عمرانی هستیم و محموله‌ای که امروز بارگیری شد برای پروژه‌ راه‌آهن بستان‌آباد تبریز به‌کارگیری خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قراردادهای منعقدشده توسط مسئولان کشور در خصوص حمایت از ریل ملی یادآور شد؛ با توجه به این قراردادها ریل موردنیاز پروژه‌ها از ذوب‌آهن اصفهان تأمین می‌شود و این روند به‌صورت روزافزون خواهد بود.

وی از رایزنی‌های صورت گرفته برای صادرات ریل ملی تولیدشده ذوب‌آهن خبرداد و افزود: نه‌تنها برای پروژه‌های داخل بلکه برای استفاده در پروژه‌های فنی مهندسی با کشورهای همسایه نیز در حال رایزنی هستیم تا از تولیدات ریل ملی کشورمان استفاده کنیم.

اسلامی فر توجه به ریل ملی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ما با اعمال تحریم به دنبال این هستند که ما را از مسیر پیشرفت دور کنند، در مقابل این خودباوری و ظرفیت‌های داخلی است که کمک می‌کند تا طرح دشمنان شکست بخورد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر حمایت از علوم و صنایع دانش‌بنیان یادآور شد: ما قدرت دانش‌بنیان روزافزونی را به دست آوردیم و صنایع ما با خلاقیت و نوآوری‌هایی که دارند می‌توانند گره‌گشای کاستی‌ها و موانع موجود در کشور باشند.